Háromezerrel több személyautót adott el a Porsche

30 százalékos piaci részesedése volt a tavalyi évben a Porsche Hungariának.

MD
2014. 01. 16. 8:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kishaszonjárműveket is beleszámítva tavaly 21 952 járművet adott el a PH-hoz tartozó, 129 márkakereskedésből és 103 szervizből álló országos márkakereskedői hálózat – tájékoztatta a társaság az MTI-t.

A cégcsoport 2011-ben még 18 900 gépkocsit adott el, és a 2012-es eredmény is csupán 17 ezer körül alakult, az autópiaci mélypont után azonban 2013-ban már jelentősen meg tudta erősíteni vezető szerepét.

A forgalomba helyezési adatok szerint a mintegy 62 ezres magyarországi újautó-piacon a Skoda 10,61 százalékos, a Volkswagen 9,11 százalékos, az Audi 2,98 százalékos piaci részesedéssel zárta a tavalyi évet. A Seat az év második felében bemutatott új típusoknak köszönhetően 0,99 százalékra növelte részesedését.

A kiszállítási adatok alapján a márkák rangsorában a Skoda és a Volkswagen végzett a hazai piac élén. Az Audi a prémium kategóriában megerősítette vezető szerepét. A kishaszonjárművek piacán a Volkswagen a 2. helyen végzett 15,3 százalékos részesedéssel.

A Porsche Inter Auto Hungaria által forgalmazott Porsche eladása megismételte az előző évi mintegy 200 darabos eredményt 2013-ban. Aradi Géza márkaigazgató korábban az MTI-nek azt mondta, hogy 2014-ben már mintegy 300 jármű eladásával számolnak, elsősorban az új SUV modellnek köszönhetően.

A PH jelezte: valamennyi márka tavalyi eredményességében jelentős szerepe volt a céges és közületi flottabeszerzéseknek, ahol a Skoda lett az első, a Volkswagen pedig negyedik helyezést ért el.

A magyar újautó-piacot még mindig a flottavásárlás tartja mozgásban: a márkáknál jellemzően a vevők 75-80 százaléka cég.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.