Jót tettek a mobileszközök a Facebooknak

Meredeken nőtt a Facebook bevétele, és megugrott a profitja is.

PR
2014. 01. 30. 9:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A mobileszközökön futó hirdetések adták a Facebook reklámbevételének 53 százalékát 2013 utolsó negyedévében. Mark Zuckerberg vezérigazgató szerint 2012-ben kezdték meg az elmozdulást a mobileszközök (okostelefonok, táblagépek) felé, 2013-ban már innen származott a bevétel jelentős része, és 2014-ben már új felhasználói élményt akarnak nyújtani az ügyfeleiknek ezeken az eszközökön.

Tavaly decemberben 1,23 milliárdan léptek be a Facebookra. A felhasználók közül 757 millióan legalább naponta egyszer bejelentkeztek, ez 22 százalékos növekedés 2012-höz képest. Havonta 945 millióan léptek be a közösségi oldalra valamilyen mobileszközről, a belépéshez naponta mobileszközöket használók száma 49 százalékos növekedéssel 556 millióra emelkedett.

Az eMarketer piackutató adatai szerint a cég növelte a részesedését a világ digitális hirdetéspiacán. 2012-ben a hirdetésekből származó bevételek 4 százaléka, 2013-ban 6 százaléka jutott a vállalathoz. Összehasonlításként: a Google a világ digitális hirdetéseiből származó bevételek 32 százalékát szerezte meg 2013-ban.

A Facebook negyedéves jelentésének ismertetése után a cég részvényárfolyama 12 százalékot erősödött, és 60 dollárra nőtt az időközi piacon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.