Az államtitkár elmondta: az átszervezés révén 2014. január 1-jével megvalósul a MÁV-Gépészet és a MÁV-Trakció integrálása a MÁV-Startba. A Volánoknál a korábbi 24 cég feladatait 7 regionális társaság fogja ellátni, ezzel hatékonyabb lesz a működés és üzemvitel, ésszerűbb a telephelyi és pályaudvari infrastruktúrák kihasználása. Az átszervezés teljes lezárása 2014 végéig várható az autóbuszos személyszállítási közszolgáltatásban.
A 2013. év eredményei között említette, hogy az NFM a MÁV-Start Zrt.-vel és a GYSEV Zrt.-vel hosszú távú vasúti személyszállítási közszolgáltatási szerződéseket kötött, amelyek kiszámíthatóbb, jobban tervezhető kereteket teremtenek az állami megrendelő és a szolgáltatók számára is. Az egyéves előkészítő munka eredményeként létrejött, 2014. január 1-jén hatályba lépő szerződések a korábbi három helyett tíz évre rögzítik többek között a menetrendek összehangolásával kapcsolatos előírásokat, a finanszírozás és ezen belül a bevételekkel nem fedezett indokolt költségek számításának szabályait.
Emlékeztetett arra, hogy az elmúlt évben jelentős járműfejlesztés valósult meg a vasúttársaságoknál, a GYSEV ötvenmilliárd forintos korszerűsítési projektje utolsó elemeként összesen négy új FLIRT motorvonatot helyez forgalomba a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd-vonalon. A vasúttársaság és a MÁV közös közbeszerzés keretében további 48 motorvonatot vásárol meg és állít forgalomba 2015 őszéig. A MÁV-Start 2013-ban és 2014-ben mintegy egymilliárd forintot fordít a minőségi szolgáltatásokat nyújtó vasúti kocsik – két év alatt közel háromszáz jármű – megújítására.
Az államtitkár szerint a Volán-társaságoknál a következő évtizedben a meglévő kilencezer darabos helyi és helyközi autóbuszflotta mintegy 90 százalékának cseréjére lenne szükség. Beszámolt arról, hogy 2013 második felében már megindultak az első központilag koordinált járműbeszerzési tenderek, a vásárlások közvetlen fedezetét a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. Közösségi Közlekedésfejlesztési Finanszírozási programja, a hitelek megtérülését pedig a társaságok bevételei biztosíthatják.
Tájékoztatása szerint a Rába-Volvo 61 csuklós autóbuszt szállíthat a Volánbusznak 2014 első negyedétől kezdődően mintegy 16 millió euró (4,8 milliárd forint) értékben. A Volánbusz Zrt. 167 autóbusz beszerzésére irányuló közbeszerzési eljárásában a másik nyertes a 106 szóló kialakítású autóbuszt szállító MAN társaság. A lezárt tender mellett folyamatban van további 79 autóbusz – más Volán-társaságokat is érintő beszerzése.
Völner Pál úgy értékelte, hogy a 2013. decemberi menetrendváltással az elmúlt évek legjelentősebb kínálatbővítése lépett hatályba. Vasúton a Budapest–Székesfehérvár átfogó korszerűsítés lezárása alapozta meg az utasok százezreit érintő menetrendi fejlesztéseket, a Volánok pedig a regionális és ráhordó szolgáltatások megerősítésével a kívánatos közösségi közlekedési munkamegosztás irányába tettek lépéseket.