2007-ben még 176 ezer új és 24 ezer használt autót, tavaly pedig 56 ezer új és 71 ezer használt kocsit értékesítettek a kereskedők. Kishaszonjárművekből 11 500 darab fogyott tavaly, idén 10 százalékkal több kelhet el, így az eladás elérheti a 12 500-at. Az MNB kedvezményes hitele is hozzájárult az eladások emelkedéséhez – mondta Erdélyi Péter.
Az MGE azt javasolja a kormánynak, hogy legfeljebb 13-14 éves autókat lehessen behozni az országba – közölte az ügyvezető elnök.
Dér Péter, az MGE elnökségi tagja a nagyhaszonjárművek piacán idénre 20-25 százalékos csökkenést valószínűsített, amely 3600 új eladást jelent. Ennek oka az, hogy tavaly 20 százalékkal bővült ez a piac, mivel az Euro VI besorolású motorokra való átállás miatt sok fuvarozó előre hozta a vásárlást. Ebben a szegmensben az a gond, hogy az eladás 85 százaléka 16 tonna feletti nyerges vontató, ezeket pedig nem Magyarországon szervizelik – mondta Dér Péter.
A motorkerékpár-piac a 2004-es 12 ezres értékesítési darabszám 15 százalékára esett vissza, idén 10 százalékos növekedéssel 2100 motor eladása várható. Annak ellenére, hogy 2012 tavasza óta már vezethető B kategóriás jogosítvánnyal a 125 köbcentis motorkerékpár, az eladás nem növekedett. Ezt nem utolsósorban a magas adótehernek tudja be Szloboda Tamás, az MGE elnökségi tagja.
Egy új 125 köbcentiméteres, munkába járásra használt motor regisztrációs adója 95 ezer forint, ez több, mint egy négymillió forintos hobbimotorkerékpáré. Az MGE 20 ezer forintos regisztrációs adót látna reálisnak – közölte Szloboda Tamás, aki szorgalmazta az 50 köbcentiméteres segédmotorok regisztrációját is.
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke arról számolt be, hogy a szakmai szervezet továbbra is jelentős erőfeszítést tesz a legálisan működő javítószakma versenyképességének megteremtéséért.