A 13 ezer megkérdezett 79 százaléka fontosnak tartja, hogy megtakarítását több helyen tartsa, és a többségük él is a diverzifikáció lehetőségével. Az arányokból a kutatás készítői szerint arra lehet következtetni, hogy növekszik a megtakarítások kezelésével kapcsolatos tudatosság. A lakosság egyre inkább felismeri annak jelentőségét, hogy a megtakarított pénzt nem szabad kizárólag egy befektetési termékben tartani.
A felmérésben a válaszadók 53 százaléka több szolgáltatónál tartja megtakarításait, de még mindig jelentős – 41 százalék – azok aránya, akik csak egy szolgáltatót választanak erre a célra.
Az Aegon Befektetési Alapkezelő kutatása arra is választ keresett, hogy milyen forrásokból és gyakorisággal szerzik a válaszadók a befektetésekkel kapcsolatos információkat, és mi alapján hozzák meg döntéseiket. Az eredmények szerint a válaszadók 21 százaléka hetente, 48 százalékuk pedig még annál is ritkábban kíséri figyelemmel a tőke- és pénzpiacok mozgását.
Magas – 18 százalék – azok aránya, akik egyáltalán nem foglalkoznak a pénzpiacokkal.
A befektetési döntést meghatározó információk közül a sajtóban megjelenő információk, valamint a befektetési termék korábban elért hozama bizonyult a legfontosabb információnak a befektetések kiválasztásánál, 23-23 százalék választotta ezeket a lehetőségeket. A családtagok, ismerősök ugyanakkor szintén fontosak a döntés meghozatalakor, a megkérdezettek 21 százaléka veszi figyelembe tanácsaikat.