Az Opel egyik szóvivőjének vasárnapi bejelentése szerint a cégvezetés és a szakszervezetek megállapodása értelmében a rüsselsheimi, az eisenachi és a kaiserslauterni üzemekben 2018-ig üzemgazdasági okokból nem lesz elbocsátás.
A rüsselsheimi üzem emellett megkezdi egy, az Opel Insignia platformjára épülő új GM modell gyártását. Eisenach garanciát kapott arra, hogy szerepe lesz az Adam és a Corsa modellek következő generációjának gyártásában is. Kaiserslautern szerepköre a konszernen belül pedig egy újabb pillérrel bővül a részegységgyártásban.
A bochumi üzemet az Opel 2014 végén zárja be. Eredetileg két évvel később tervezte bezárni a több mint 3 ezer alkalmazottat foglalkoztató üzemet az Opel, a döntést azonban megváltoztatta, mivel az alkalmazottak – ellentétben a többi üzemmel – nem egyeztek bele az IG Metall szakszervezettel kialkudott szanálási programba.
A GM új elnöke, Mary Barra németországi látogatásán a konszern „létfontosságú elemének” nevezte az Opelt. A márka 14 éve első alkalommal tudta növelni piaci részesedését Európában, és 2016-tól már nyereséges működésre számít.