Az M4-es autópályával „2010 óta küzd” a kormány

A tervek alapján 2020-2022-re épülhet meg az M4-es autópálya Ceglédet Budapesttel összekötő szakasza.

TK
2014. 02. 04. 22:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Völner Pál hangsúlyozta: a 111 milliárd forintból Abony és Fegyvernek között mintegy 30 kilométer hosszon kezdődő kivitelezés mellett az autópálya további részének előkészítését is folytatja a kormány. Jelezte: előbbi beruházásnál elképzelhető, hogy a közelmúltban bejelentett vizsgálatot követően az eredetinél alacsonyabb támogatási intenzitást állapít meg az Európai Unió, ám ez nem lesz akadálya a projekt megvalósításának. Rámutatott: az M4-es autópálya építésének kérdésével „2010 óta küzd” a kabinet.

A Ceglédet Budapesttel összekötő szakasz megépítését nehezíti, hogy a közép-magyarországi régióhoz tartozó Pest megye hátrányban van az uniós pályázati támogatások elosztásánál – közölte az államtitkár. Szerinte az M4-esnek ezt a részét várhatóan tisztán állami forrásból kell megépíteni.

A térséget érintő további gyorsforgalmiúthálózat-fejlesztésekről szólva kifejtette: 2015 végéig elkészül a leendő M4-M8 autópályák abonyi csomópontja, az M8-as kecskeméti elkerülőjének megvalósítása pedig már folyamatban van, és jövőre ugyancsak befejeződik. A gazdasági szempontból kiemelt jelentőségű Kecskemét–Szolnok-összeköttetésről a közeljövőben várható döntés – tette hozzá.

Emlékeztetett: fontos eredmény, hogy az Abonyt Újszásszal összekötő út felújítása nemrégiben elkészült, és a mostani, 34 milliárdos program keretében további mintegy 60 kilométer alsóbbrendű utat korszerűsítenek Pest megyében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.