Völner Pál hangsúlyozta: a 111 milliárd forintból Abony és Fegyvernek között mintegy 30 kilométer hosszon kezdődő kivitelezés mellett az autópálya további részének előkészítését is folytatja a kormány. Jelezte: előbbi beruházásnál elképzelhető, hogy a közelmúltban bejelentett vizsgálatot követően az eredetinél alacsonyabb támogatási intenzitást állapít meg az Európai Unió, ám ez nem lesz akadálya a projekt megvalósításának. Rámutatott: az M4-es autópálya építésének kérdésével „2010 óta küzd” a kabinet.
A Ceglédet Budapesttel összekötő szakasz megépítését nehezíti, hogy a közép-magyarországi régióhoz tartozó Pest megye hátrányban van az uniós pályázati támogatások elosztásánál – közölte az államtitkár. Szerinte az M4-esnek ezt a részét várhatóan tisztán állami forrásból kell megépíteni.
A térséget érintő további gyorsforgalmiúthálózat-fejlesztésekről szólva kifejtette: 2015 végéig elkészül a leendő M4-M8 autópályák abonyi csomópontja, az M8-as kecskeméti elkerülőjének megvalósítása pedig már folyamatban van, és jövőre ugyancsak befejeződik. A gazdasági szempontból kiemelt jelentőségű Kecskemét–Szolnok-összeköttetésről a közeljövőben várható döntés – tette hozzá.
Emlékeztetett: fontos eredmény, hogy az Abonyt Újszásszal összekötő út felújítása nemrégiben elkészült, és a mostani, 34 milliárdos program keretében további mintegy 60 kilométer alsóbbrendű utat korszerűsítenek Pest megyében.