A legfrissebb adatok szerint már közel 40 ezer gép működik online üzemmódban, az érintett cégek több mint húsz kiskasszából választhatnak, és több mint 60 PC-alapú nagykassza is megkapta az engedélyt.
Az NGM helyettes államtitkára hangsúlyozta: a csere meggyorsítása a költségvetési bevételek és a tisztességes vállalkozások versenyképessége szempontjából is fontos, ezért a kormány intézkedéseket hozott a pénztárgépcsere gyorsítása érdekében. A két érintett forgalmazó károsultjai állami támogatás formájában megkaphatják az igazoltan megfizetett előleget, foglalót, feltéve, hogy benyújtják az adóhatóságnak a befizetést igazoló bizonylatokat.
A cégeknek ezt követően engedményezniük kell követelésüket az államra, amely fellép majd a két forgalmazóval szemben a követelések érvényesítésére. Az előleget az állam át is utalja az új pénztárgépet szállítóknak. Amiatt senki nem eshet el az 50 ezer forintos támogatástól, mert módosítania kell a megrendelését – hangsúlyozta a helyettes államtitkár.
Varga Árpád, a NAV elnökhelyettese bejelentette, hogy az adóhatóság honlapján már közzétette azt a tájékoztatót, amely ismerteti, hogy a visszavont forgalmazási engedélyű pénztárgépek esetében milyen eljárást kell követniük az adózóknak.
A kormány úgy döntött, hogy a pénztárgépcserére kötelezett vállalkozók érdekében átvállalja az Alt Cash-károsultak előlegbefizetését, és jogi úton fellép a céggel szemben – írta korábbi közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium. Az önhibájukon kívül bajba jutott vállalkozók a NAV honlapján rendelhetnek új gépet.
Az üzemeltetőt megillető támogatás mértéke főszabály szerint a visszavont forgalmazási engedélyű pénztárgép kifizetéséről szóló számla ellenértéke. Senki sem kaphat nagyobb támogatást, mint az 50 ezer forintos támogatással csökkentett vételár. Azok igényelhetik a támogatást, akiknek megrendelésük van és előleget fizettek, továbbá, akik már üzemeltetik a gépet.
Varga Árpád felhívta a figyelmet arra: a megrendeléssel együtt egy nyilatkozatot is be kell nyújtani az EBEV felületen, amelyben az igénylő jelzi, hogy milyen támogatásra tart igényt. A papíralapú dokumentumokat, szerződéseket, számlákat 15 napon belül az adóhatósághoz kell eljuttatni, amelyek alapján a NAV egyedileg, határozattal bírálja el a kérelmeket. A követelés jogosultja az adóhatóság, a NAV próbálja majd meg a károkozóktól beszedni a követelést.