Hasítanak a hazai négycsillagosok, de az apartman is jól húz

Hat százalékkal nőtt a magyar turisztikai piac.

GB
2014. 02. 19. 11:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Szallas.hu az MTI-hez szerdán eljuttatott közleménye szerint 2013-ban szintén mintegy 6 százalékkal nőtt a turisztikai piac. A belföldi szállásdíjbevétel mintegy 60 milliárd forintot ért el tavaly, és ennek több mint a fele online csatornákon, szállásközvetítő és kuponos oldalakon keresztül, valamint a szállásadók saját honlapjainak segítségével bonyolódott le.

A közlemény idézi Szigetvári Józsefet, a Szallas.hu ügyvezető igazgatóját, aki szerint a tavalyi növekedésben kulcsszerepe volt a SZÉP-kártya sikeres bevezetésének, illetve ezenkívül az események, illetve a szállásadók által kínált turisztikai programok is hozzájárultak a sikerhez.

A tavalyi év trendjeiről megemlítette, hogy az apartmanok erős kihívást jelentettek a háromcsillagos hotelek számára, ugyanis a családdal utazók gyakran választották ezt a kategóriát a hotelek helyett. Ezenfelül nagy népszerűségnek örvendtek a négycsillagos wellness-szálláshelyek, de érezhetően nagyobb szerepe lett a programturizmusnak és az aktív pihenésnek.

Tavaly decemberben 4,6 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el a kereskedelmi szálláshelyek vendégei, mint egy évvel korábban. A belföldi vendégek száma 6,6 százalékkal nőtt és 8,9 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el, mint 2012 decemberében, míg a külföldi vendégek száma 0,5 százalékkal volt több és 0,6 százalékkal több éjszakát töltöttek el – jelentette a Központi Statisztikai Hivatal februárban. A budapesti turizmus fellendüléséről, lehetőségeiről ide kattintva olvashat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.