A Szallas.hu az MTI-hez szerdán eljuttatott közleménye szerint 2013-ban szintén mintegy 6 százalékkal nőtt a turisztikai piac. A belföldi szállásdíjbevétel mintegy 60 milliárd forintot ért el tavaly, és ennek több mint a fele online csatornákon, szállásközvetítő és kuponos oldalakon keresztül, valamint a szállásadók saját honlapjainak segítségével bonyolódott le.
A közlemény idézi Szigetvári Józsefet, a Szallas.hu ügyvezető igazgatóját, aki szerint a tavalyi növekedésben kulcsszerepe volt a SZÉP-kártya sikeres bevezetésének, illetve ezenkívül az események, illetve a szállásadók által kínált turisztikai programok is hozzájárultak a sikerhez.
A tavalyi év trendjeiről megemlítette, hogy az apartmanok erős kihívást jelentettek a háromcsillagos hotelek számára, ugyanis a családdal utazók gyakran választották ezt a kategóriát a hotelek helyett. Ezenfelül nagy népszerűségnek örvendtek a négycsillagos wellness-szálláshelyek, de érezhetően nagyobb szerepe lett a programturizmusnak és az aktív pihenésnek.
Tavaly decemberben 4,6 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el a kereskedelmi szálláshelyek vendégei, mint egy évvel korábban. A belföldi vendégek száma 6,6 százalékkal nőtt és 8,9 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el, mint 2012 decemberében, míg a külföldi vendégek száma 0,5 százalékkal volt több és 0,6 százalékkal több éjszakát töltöttek el – jelentette a Központi Statisztikai Hivatal februárban. A budapesti turizmus fellendüléséről, lehetőségeiről ide kattintva olvashat.