A megállapodás aláírása után felavatták a Knorr-Bremse új tesztkamráját, amelyben mínusz 75 fokon vizsgálják a fékeket. Varga Mihály az aláírás előtt kiemelte: azt, hogy a vállalat hosszú távra tervezi magyarországi működését, nemcsak közel százéves jelenléte mutatja, hanem azok a komoly beruházások is, amelyeket a cég a válság ellenére is megvalósított az elmúlt években.
Michael Buscher hangsúlyozta: a társaság a magyar kormány partnere az iparfejlesztésben, mert ez kulcsfontosságú a magyar gazdaság szempontjából. A stratégiai együttműködési megállapodás aláírása fontos mérföldkő a Magyarországon egy évszázada jelen lévő Knorr-Bremse számára – mondta az elnök.
Varga Mihály kifejtette: a cég a múlt század húszas évei óta, a Telefongyár Részvénytársasággal kötött licencszerződés óta van jelen Magyarországon és mára a járműipar egyik meghatározó szereplőjévé vált.
Elmondta, a kormány 2012-ben döntött úgy, hogy magasabb szintre emeli az együttműködést a Magyarországon működő nagyvállalatokkal, és az eredmények igazolták a várakozásokat. A stratégiai partnerek az elmúlt években több mint 650 milliárd forint értékű beruházást valósítottak meg, folyamatosan bővítették jelenlétüket Magyarországon, és magyar beszállítókkal állapodtak meg – mondta el a miniszter. Hozzáfűzte: reméli, hogy a beruházások, a kutatási, innovációs és oktatási együttműködés, valamint a támogató szabályozási környezet egyre gyorsabb gazdasági növekedést eredményez. Varga Mihály hangsúlyozta: a Knorr-Bremse vállalatcsoport fejlődése nagyon jól illeszkedik a kormány gazdaságpolitikai céljaihoz.
„Napjainkban korszakváltásnak lehetünk tanúi az ipari technológiák területén is; a nemzetközi piaci verseny nagyon éles, sokkal több országot érint, mint korábban. Ebben a versenyben lesznek sikeres és lemaradó országok, fontos, hogy Magyarország sikerrel vegye ezt az akadályt, és olyan erős ország épüljön, ahol az emberek bízhatnak abban, hogy a munkán keresztül boldogulhatnak” – fejtette ki a miniszter.
Kitért arra is, hogy szerdán sikerült megállapodni Oroszországgal a paksi atomerőmű-beruházás pénzügyi szerződéséről. Varga szerint jó, „nyugodt szívvel vállalható” megállapodás született, amely hozzá tud járulni ahhoz, hogy a magyar gazdaság szereplőit olcsó, versenyképes energiával lássák el. Elmondta, hogy 3,95 és 4,95 százalékos sávos kamatozású, eurókamatú hitelt vesz igénybe Magyarország; 80 százalékban az orosz, 20 százalékban a magyar fél viseli a kivitelezés költségeit.
Varga Mihály elmondta: a magyar gazdasági növekedéshez jelentős mértékben járulnak hozzá a német vállalatok, azok, amelyek válság idején is bővítették magyarországi termelésüket. A következő évek feladata, hogy ez a bővülése ne álljon meg – hangsúlyozta. A magyar beszállítói háttér bővítését nemcsak a kormány, hanem a Knorr-Bremse is támogatja, mondta a tárcavezető.
Németország Magyarország első számú gazdasági partnere, 2012-ben a Németországba irányuló magyar export 1,1 százalékkal, 2013 első tíz hónapjában pedig 3,7 százalékkal emelkedett. A közép-európai térségnek fontos a Németországgal való együttműködés, de az erős német partneri kapcsolat mellett hazánk törekszik arra is, hogy az exportáló cégeknek – főleg keleti irányban – új piacokat találjanak.
Michael Buscher az aláírás előtt kiemelte: míg a válság kitörésekor sok cég visszafogta beruházásait, a Knorr-Bremse folytatta helyi üzemeinek fejlesztését. 2010-ben adták át Budapesten vasúti üzletáguk új gyárát, és ugyanebben az évben döntöttek arról, hogy Kecskeméten új gyárat építenek, ezt nemsokára át is adják. Az utóbbi öt évben a cégcsoport több mint százmillió eurót fektetett be Magyarországon – mondta.
Az autóiparban a siker fontos összetevője a kutatás-fejlesztés; a Knorr-Bremse évente 250 millió eurót költ erre. A cégnek Budapesten is vannak fejlesztési központjai, amelyek több mint száz fejlesztőmérnököt foglalkoztatnak, ők egyrészt a vezérlési szoftvereket fejlesztik, de a mechatronikai alkatrészek kifejlesztéséért is felelősek – hangsúlyozta Michael Buscher. Az elnök elmondta azt is: a Knorr-Bremse szeretné bevonni a termelésbe a magyar beszállítókat, amelyek nemcsak a helyi gyárakat, hanem az egész európai régiót minőségi alkatrészekkel láthatják el.