Kósa Lajos közlése szerint a beruházás teljesen elkészült: a 18 spanyol villamosból 14 már Debrecenben van, a többi is folyamatosan érkezik. A villamosok és alkatrészeik 37,5 millió eurós költségének 90,75 százalékát európai uniós forrásból fedezték, a mintegy 8 kilométer hosszú sínpálya és a remíz, hasonló támogatási aránnyal, 9,5 milliárd forintba került – tette hozzá a polgármester. A kormány további egymilliárd forint nemzeti támogatást biztosít a sínpálya mellett utak teljes helyreállítására, a munkálatokkal nyáron végeznek – mondta Kósa Lajos.
Az ötnapos próbaüzem során – február 26-a és március 2-a között – az utasok ingyen, egy emlékjegy érvényesítésével vehetik igénybe az új járatokat. Február 26-a és 28-a között a 2-es villamossal párhuzamosan az autóbuszok is közlekednek, de március 1-jével megváltozik a menetrend – ismertette a polgármester.
Nagy Attila, a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. vezérigazgatója ezek között jelentős változásnak nevezte, hogy megszűnnek a 31-es és 32-es autóbuszjáratok. Eddig 12 autóbusz járt ezeken a vonalakon, helyettük 10 új villamos közlekedik majd, amelyek 20 autóbusznyi utast tudnak egy időben szállítani.