A március végéig tartó országos rendezvényen minél több vállalkozáshoz szeretnének személyesen is eljutni, a roadshow-n az elméleti ismeretek továbbítása mellett a személyes konzultációra helyezik a hangsúlyt – tette hozzá.
Jelenleg az NMKH ügynöki közreműködésével 100 milliárd forint nagyságrendű magyar export van kilátásban, amelyből becslések szerint az első fél évben 50 milliárd meg is valósul, a második fél évben pedig ez tovább növekszik.
Kerekes György elmondta, hogy a Magyar Nemzeti Kereskedőház tavaly októberben indította az exportképes cégeket összefogó partneri programját. A programban való részvétel díjmentes, mindössze egy regisztrációra van szükség.
A vezérigazgató elmondta, céljuk az, hogy az idén további kereskedőházak nyíljanak, s közreműködésükkel mintegy 400 millió euró értékű export valósuljon meg. A célországok között szerepel Ukrajna, Grúzia, Macedónia, Montenegró, Szingapúr, Vietnam, Algéria, Kuvait, Ghána, Brazília és Mexikó. Azt szeretnék, ha az idén év végére húsz országban lennének jelen kereskedőházaik révén, szemben a tavaly év végi nyolccal – tette hozzá.
A Magyar Nemzeti Kereskedőházat az állam hozta létre, új, nemzeti külkereskedelmi stratégiájának megvalósítójaként, kisebbségi tulajdonosa a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara. A Magyar Nemzeti Kereskedőház arra törekszik, hogy tevékenységével új piacokat, új lehetőségeket nyisson meg a magyar vállalkozások előtt. Céljuk, hogy a hazai és külpiaci partnerek egymásra találjanak, elősegítsék a hazai vállalatok Európai Unión kívüli exporttevékenységének elindítását, és maximalizálják a magyar termékek, szolgáltatások kivitelét az újonnan megnyitott piacokra, ezáltal fokozva a gazdasági növekedést és a magasabb szintű foglalkoztatottságot. (Tradehouse.hu)
Kérdésre válaszolva Kerekes György elmondta, hogy piacorientált cégként, a tavalyi alapítás után, a harmadik év végére kívánnak önfenntartóvá, nyereségessé válni, a társaság költségvetési támogatás nélkül működik. Az ügynöki díjuk egy számjegyű, minden esetben a szerződött partnerekkel egyedileg állapítják meg, tekintettel az adott ágazat piaci lehetőségeire – mondta.
Dunai Péter, az MKIK főtitkára hangsúlyozta, hogy a kamara külgazdasági stratégiájában is megjelenik a keleti piacnyitás fontossága az európai és a Kárpát-medence térsége mellett, ezt a kamara szervezeti felépítése is tükrözi, köztük a tagozati rendszere révén.