A KSH adatai szerint 2013 utolsó negyedévében a külföldiek 9,8 millió látogatást tettek Magyarországon, ami megegyezett az előző év azonos időszakival. A külföldiek folyó áron 283 milliárd forintot költöttek, 6,4 százalékkal többet a 2012 azonos időszakinál. Az egy napra látogatók száma 2,3 százalékkal csökkent, a több napra látogatóké 7,7 százalékkal nőtt. Mindkét esetben főként a turisztikai célú utak változása okozta az eltolódást. Az utolsó negyedévben az utasforgalmi szolgáltatások többlete 174 milliárd forint (584 millió euró) volt, ami 15 milliárd forinttal haladta meg 2012 ugyanezen időszakának adatát.
2013-ban 0,2 százalékkal több külföldi érkezett Magyarországra, mint egy évvel korábban. Az év egészében 0,7 százalékkal csökkent az egynapos utak száma, a változás oka az üzleti és a vásárlási célú utazások elmaradása. A többnapos utazások 3,1 százalékos növekedését a klasszikus értelemben vett turisták és emellett az üzleti utasok számának emelkedése magyarázza.
Tavaly egész évben a külföldiek összesen 1268 milliárd forintot – folyó áron 4,9 százalékkal többet – költöttek Magyarországon, mint 2012-ben. Az egy napra érkezők kiadásai – többnyire az üzletelőknek köszönhetően – 1,5, a több napra látogatóké – a turisztikai célú utazások növekedése miatt – 6,3 százalékkal nőtt.
Tavaly az utolsó negyedévben egy napra 7,4 millió külföldi érkezett Magyarországra, 2,3 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. Az egy napra látogatók kiadásainak összege 81 milliárd forint volt, ami 2,3 százalékos mérséklődés az előző év azonos időszakához viszonyítva. A bevételek csökkenését leginkább a vásárlási kiadások mérséklődésével magyarázta a KSH.
A külföldi látogatók 87 százaléka, 6,4 millió fő a szomszédos országokból érkezett. A teljes külföldi látogatóforgalom 75 százalékát az egynapos látogatások adták. Az egy napra látogatók jelentős része, 84 százaléka nem turisztikai céllal érkezett. A nem turisztikai célú látogatók több mint fele átutazó, több mint kétötöde vásárló volt, a munkavégzők és üzletelők aránya 6,4 százalék. Az egy napra érkezők 16 százaléka jelölt meg szabadidős vagy üzleti célt látogatása okaként. Az egynapos szabadidős utak aránya 2012 utolsó negyedévéhez viszonyítva 3,2 százalékponttal csökkent, az átutazóké 4,1 százalékponttal nőtt.