A tárcavezető ismertetése szerint uniós forrásokból támogatnak majd minden olyan tevékenységet, amely a Jedlik-program megvalósítását célozza, legyen szó akár beruházásról, fejlesztésről vagy kutatásról. A meglévő regisztrációsadó-kedvezmény mellett gépjárműadó-engedményeket is szorgalmaznak majd; erről tárgyalni kell a helyi önkormányzatokkal, hiszen ez a típusú adó nagy része a települések büdzséjét növeli – tette hozzá.
A tervek között ismertette, hogy környezetkímélő gépkocsikkal a buszsávban is lehessen közlekedni, sőt esetleg ingyen lehessen parkolni. A Jedlik-program része lenne az is, hogy aki 15 évnél idősebb autóját cseréli le elektromosra, az bónuszt kapna, amellyel más környezetbarát termékeket is vásárolhatna kedvezményesen. Ez Nyugat-Európában bevett szokás – tette hozzá Varga.
Arra törekszenek továbbá, hogy a közbeszerzési kiírások egy részénél részesítsék előnyben az elektromos autókat, például a rendőrség vagy a posta ilyeneket szerezzen be. Az is cél, hogy a fővárosban elterjedjenek az elektromos taxik. Végül azt javasolja a tárca, hogy a rendelkezésére álló szén-dioxid-kvótákat az elektromos autók elterjesztését elősegítő programokra váltsa be az ország.
Szeretnék elérni, hogy 2020-ig a nyilvános töltőállomások és az otthoni töltők a jelenleginél sokkal nagyobb mértékben terjedjenek el. A miniszter ismertette, a kormány már több alkalommal hozott olyan döntéseket, amelyek az elektromos autók terjedését segítették elő, 2010 és 2013 között például 11 projektet támogattak 2,1 milliárd forintból. Megemlítette, hogy Nagy-Britanniában is olyan programok futnak, amelyek jelentős mértékben támogatják az otthoni töltés általánossá válását.
A tárcavezető hangsúlyozta: azért is szükséges a környezetbarát gépjárművek használatát népszerűsíteni, hogy Magyarországi gyakorlat illeszkedjen az Európai Unió terveihez. Az EU ugyanis azt tűzte ki célul, hogy 2030-ig négymillió elektromos autó közlekedjen az útjain. A Nemzetgazdasági Minisztérium szeretné elérni, hogy 2020-ig körülbelül 68 ezer töltőállomás is létrejöjjön. „Biztos vagyok benne, hogy a programhoz megfelelő mennyiségű áram is rendelkezésre áll” – szögezte le Varga Mihály. Hozzátette: arra törekszenek, hogy minél több magyar vagy Magyarországon működő külföldi cég kapcsolódjon be az autók és a töltők fejlesztésébe, gyártásába.