Az amerikai P&G a héten adta át új, gyöngyösi pelenkagyárát, amely a cég második gyára Magyarországon. A mintegy húszmilliárd forintos, 150 új munkahelyet teremtő, zöldmezős beruházással egy 240 ezer négyzetméteres, csúcstechnológiás gyártósorokkal felszerelt üzemet hoztak létre a hevesi város ipari parkjában. A Gyöngyösön gyártott pelenkákat Magyarországon kívül több más országba is szállítják majd.
Julio Nemeth elmondta: a P&G 23 éve van jelen Magyarországon, az elmúlt két évtized során pedig azt tapasztalták, hogy Magyarország vonzó hely a befektetők számára, beleértve a közreműködő hatóságok és hivatalok segítőkészségét is.
Arra a kérdésre, hogy mi szólt a gyöngyösi beruházás mellett, az igazgató kifejtette: döntésük több szempont figyelembevételével született meg, mint például a jó képzettségű munkaerő, az infrastrukturális és logisztikai adottságok és pozitív befektetői és üzleti környezet. „Nagyon hálásak vagyunk a hatóságoknak, akik a beruházás legelejétől fogva nagyon segítőkészek voltak. A beruházás pedig a hosszú távú elkötelezettségünket mutatja Magyarország iránt, és úgy véljük, ez az ország gazdaságára is pozitív hatással lesz” – hangsúlyozta Julio Nemeth.
Hozzáfűzte: a P&G továbbra is arra törekszik, hogy minőségi termékeket és szolgáltatásokat nyújtson magyarországi fogyasztóinak, a gyöngyösi beruházás pedig egy új mérföldkő hazai jelenlétükben.
Budapest a működőtőke-befektetők számára a legvonzóbb város Közép- és Kelet-Európából – a magyar fővárost a Financial Times csoporthoz tartozó befektetési melléklete az első helyre sorolta 2014–2015-ben.
Az eredmény elérésében jelentős szerepet játszottak azok a nagy nemzetközi cégek, amelyek magas értékkel dolgozó szolgáltatóközpontokat hoztak Magyarországra, többségüket Budapestre, ami mutatja azt is, hogy itt megtalálták a szükséges szellemi kapacitást megfizethető áron, és biztosítottnak látják az utánpótlást is. A befektetők pedig azért jönnek Magyarországra, mert a magyar kormány befektetőbarát környezetet teremt, és az ország gazdasági mutatói jók.