A politikus az 5-ös főút szegedi, Kossuth Lajos sugárúti, 357 millió forintos költséggel korszerűsített egy kilométeres szakaszának átadásán elmondta: uniós forrásokból csupán korlátozott összegeket lehet mellékutak felújítására fordítani, a 2014-ben induló költségvetési ciklusban pedig nem adható ilyen célra támogatás.
A kormány ezért döntött a regionális operatív programokban még rendelkezésre álló szabad források átcsoportosításáról, 27 milliárd forinttal 110 milliárd forintra megemelve a 4 és 5 számjegyű utak teljes körű rekonstrukciójára rendelkezésre álló keretet – tette hozzá. A teljes program összesen közel 1000 kilométernyi alsóbbrendű mellékút rendbetételét fedezheti – tudatta a politikus.
A közlekedésbiztonság javítása érdekében 2014 őszén 49 milliárd forintból indulnak felújítások autópályákon és főutakon, összesen 314 kilométeren. 34 milliárd forintból pedig a nyomvályúkat és felületi egyenetlenségeket szüntetik meg több mint 565 kilométeren – közölte Németh Lászlóné.
Bohács Zsolt, Csongrád megye útügyi miniszteri biztosa, fideszes országgyűlési képviselő elmondta, az M43-as autópálya elkészülte előtt naponta több ezer kamion haladt át az 5-ös főút szegedi szakaszán. A Kossuth Lajos sugárút burkolata rendkívül rossz állapotú volt, ezért vált szükségessé a ma is forgalmas út rekonstrukciója.
Mázsi Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója közölte, az 5-ös főút szegedi szakaszán tavaly ősszel indult felújítás során a burkolatot 14 centiméter vastagságban felmarták, majd a közműszerelvények szintbe emelése után megépítették a nyolc centiméter vastag kötő- és a hat centiméter vastag kopóaszfalt burkolatot. Ezenkívül elvégezték a meglévő kiemelt és süllyesztett szegélyek cseréjét is.