A 85 százalékban uniós forrásból megvalósult beruházás utolsó lépése a negyedik Flirt motorvonat beszerzése volt, amelyet március végén állítottak forgalomba. Ezzel egy komplex, két éven át tartó fejlesztés végéhez ért a GYSEV – tette hozzá Kövesdi Szilárd.
A projekt részeként villamosították a Szombathely–Sopron-vasútvonalat, befejezték a Sopron–Szombathely-vonal korábban elkezdett korszerűsítését, a kényelmesebb felszállás érdekében megemelték a peronok magasságát. Négy állomáson a nemzetközi tehervonatok számára meghosszabbították a vágányokat, illetve Sopronban aluljáró, Szombathelyen pedig felüljáró épült.
Mindezek eredményeként 110 kilométer hosszan újult meg a vasúti pálya. A villamos vontatású mozdonyvonatok sebessége átlagban 40-ről 70 km/h-ra nőtt, míg a menetidő átlagban 24 perccel rövidült. Sőt, valahol 30 perccel is kevesebb lett – emelte ki Kövesdi Szilárd.
Az integrált vasútfejlesztésnek köszönhetően Budapesten futhat keresztül mind a Balkán, mind Törökország, mind a Távol-Kelet felől Európába özönlő áruk tömege. Ez hatalmas gazdasági lehetőség és sürgető kényszer is egyszerre: a régió több országa is szeretne Európa kapujává válni.
Rajtunk halad majd keresztül az új „Selyemút”
Kevesebb mint három óra alatt lehet majd eljutni Budapestről Belgrádba, ha kínai pénzből elkészül a modern, villamosított vasútvonal, amelyről Orbán Viktor miniszterelnök a Kelet-Közép-Európa–Kína csúcstalálkozón állapodott meg a szerb és a kínai kormányfővel. A gyorsvasútvonal fellendíti majd a két ország közötti turizmust, valódi hozadéka azonban ennél sokkal több: rajtunk halad majd keresztül az új „Selyemút”, hazánk lehet a fő ütőér Európának mind a Kínával, mind a Törökországgal és a balkáni államokkal folytatott kereskedelmében.