A nyugati autóipar rárepül a kínai fiatalokra

Kína demográfiai átalakulása nagy lehetőségeket kínál a nyugati autógyártóknak.

LR
2014. 04. 20. 14:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Míg a harminc év alatti amerikaiak körében a diákhitel törlesztése vagy a munkanélküliség szűkíti a piacot, addig a harminc év alatti egyke kínai „gyerekeket” kiterjedt rokonság akarja erejét nem kímélve kényeztetni, drága ajándékokkal indítani az élet harcaiba – mondta a szakember. Éppen ezért a pekingi autószalonon kiállított modellek szemlátomást a fiatalok piacát célozzák meg. Több autógyár is kirukkolt városi terepjáró kupénak nevezett modelljeivel (SUV coupé). Ezek nagy teljesítményű városi terepjárók sportkocsitól kölcsönvett, csapott, áramvonalas tetővel. Ilyet hozott a német Mercedes és a BMW is – ezek a gyártmányok nem nagyon kelendők az Egyesült Államokban, ahol a piac idősebb, de Kínában jól fogynak – mondta a modell egyik úttörője, a BMW képviselője a hírügynökségnek.

Nem véletlenül a BMW tavaly szintén Kínában, a sanghaji autószalonon mutatta be először első SUV Coupé modelljét, amit Dél-Karolinában gyárt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.