Míg a harminc év alatti amerikaiak körében a diákhitel törlesztése vagy a munkanélküliség szűkíti a piacot, addig a harminc év alatti egyke kínai „gyerekeket” kiterjedt rokonság akarja erejét nem kímélve kényeztetni, drága ajándékokkal indítani az élet harcaiba – mondta a szakember. Éppen ezért a pekingi autószalonon kiállított modellek szemlátomást a fiatalok piacát célozzák meg. Több autógyár is kirukkolt városi terepjáró kupénak nevezett modelljeivel (SUV coupé). Ezek nagy teljesítményű városi terepjárók sportkocsitól kölcsönvett, csapott, áramvonalas tetővel. Ilyet hozott a német Mercedes és a BMW is – ezek a gyártmányok nem nagyon kelendők az Egyesült Államokban, ahol a piac idősebb, de Kínában jól fogynak – mondta a modell egyik úttörője, a BMW képviselője a hírügynökségnek.
Nem véletlenül a BMW tavaly szintén Kínában, a sanghaji autószalonon mutatta be először első SUV Coupé modelljét, amit Dél-Karolinában gyárt.