A MAHASZ közleménye szerint Magyarországon a fizikai hanghordozók – CD, DVD, DVD-Video – értékesítése évről évre 20 százalék körüli csökkenést mutat, 2013-ban újabb 25 százalékkal kevesebb CD-t adtak el.
Mint írták, mindezek ellenére a 2013-as év áttörést jelenthet: a digitális értékesítések 50 százalékkal nőttek, köszönhetően számos új, elsősorban előfizetés alapú (streaming) szolgáltatás hazai elindulásának. Kiemelik, hogy az 50 százalékos emelkedésen belül a streaming-bevételek megduplázódtak. Összértékben azonban mindez még mindig nem tudja ellensúlyozni a fizikai eladások csökkenését. A digitális piac jelentős emelkedése igen alacsony bázisszámról indult, és az 500 millió forintot megközelítő értékesítés még mindig kevésnek bizonyul a fizikai piac közel egymilliárd forintos csökkenésével szemben – közölték. A szövetség adatai szerint kiskereskedelmi értéken számolva a fizikai hanghordozók értékesítése közel 2,6 milliárd forint volt tavaly.
A nemzetközi piacon a MAHASZ szerint a digitális szegmens további erősödése látható, az előző évi 36 százalékhoz képest 2013-ban már a teljes bevétel 39 százalékát teszik ki. Az előfizetéses szolgáltatások nemzetközi szinten is egyre nagyobb hányadát adják a digitális értékesítéseknek: 2013-ban a digitális eladások összesen 4,3 százalékkal nőttek, de ezen belül az előfizetéses szolgáltatások 51 százalékos emelkedést mutattak.