Tájékoztatásuk szerint a kivitelezési szerződést erről szerdán írta alá Dávid Ilona, a GYSEV Zrt. elnöke, Kövesdi Szilárd, a vasúttársaság vezérigazgatója, valamint a kivitelező MVM OVIT Zrt. vezérigazgatója, Gopcsa Péter és vállalkozási igazgatója, Varga András. A vasúttársaság közleménye utalt rá: a GYSEV Zrt. 2011-ben vette át üzemeltetésre a Porpác–Mosonszolnok szakaszt, majd 2012 nyarán jelentette be, hogy uniós források bevonásával elvégzik a vonal villamosítását. Ennek eredményeként a teljes Szombathely–Csorna–Rajka szakaszon lehetségessé válik a környezetbarát villamos vontatás. A kivitelezésre kiírt pályázat nyertese az MVM OVIT Zrt. által vezetett konzorcium lett. A nyertes cég a villamosítás kivitelezésének előkészítési munkálatait már áprilisban megkezdi.
A Porpác–Mosonszolnok szakaszon a villamosítási és korszerűsítési munkálatok 11 milliárd 375 millió forintba kerülnek. Az összeg 85 százaléka uniós támogatás, a fennmaradó részt hazai költségvetési forrásokból biztosítják. Az első szakasz kedvező időjárási viszonyok esetén várhatóan még idén év végéig, a második pedig jövő nyárra készülhet el – írják.
Szombathely és Csorna között naponta hat pár intercity közlekedik Budapest felé. Mivel fontos, hogy az IC vonatok esetében mihamarabb megvalósuljon a villamos vontatás, ezért döntött úgy a társaság, hogy a Porpác–Csorna szakasszal kezdik a kivitelezést a szakemberek – közölték. Megemlítik: a vasúttársaság 2015 nyarára a szintén 2011-ben átvett Szombathely–Zalaszentiván szakaszon is elvégzi a villamosítási munkálatokat.