Hazánk kiemelt stratégiai partner a Heineken számára

A Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. nemcsak az innovációban jár élen, hanem több országot is ellát a csoport névadó termékével.

SZN
2014. 04. 11. 21:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. vezérigazgatója abból az alkalomból beszélt erről, hogy megújította a társaság legismertebb – piacvezető – belföldi márkáját, amelyet pénteken mutatott be a nyilvánosságnak Sopronban. A vezérigazgató jelezte: a Heineken Hungária a múlt évhez hasonlóan az idén is árbevétel-növekedésre számít. Ennek mértékét azonban most még nem lehet megbecsülni, mivel azt számos piaci tényező – például a magyar gazdaság növekedése és a bevezetett újdonságok fogyasztói fogadtatása is – befolyásolja.

Magyari Ákos pénzügyi igazgató közölte: tavaly a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. 49,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el. Ez több mint 5 százalékkal haladta meg az előző évit.

A pénzügyi igazgató emlékeztetett: a múlt évi árbevétel döntő hányada a belföldi eladásokból származott. Ez 47,6 milliárd forintot tett ki. Az exportból származó árbevétel pedig 1,9 milliárd forintra rúgott. Ez utóbbit az idén növelni kívánja a cég – fűzte hozzá a vezérigazgató. A múlt évben ugyanakkor némileg csökkent a társaság üzemi eredménye, mivel a kedvezőtlen piaci hatásokat, például az alapanyagok és a csomagolóanyagok árának növekedését, valamint a jövedéki adó – 10 százalékos – emelkedését nem tudta ellensúlyozni a cég. Az üzemi  eredmény azonban így is meghaladta a 900 millió forintot 2013-ban.

Magyari Ákos beszélt arról: a társaságnál évente mintegy 2 millió hektoliter sört állítanak elő a soproni és a martfűi gyárban. Ennek a mennyiségnek mintegy 70 százalékát Sopronban, a fennmaradó hányadot pedig a martfűi gyárban főzik. A Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.-nek a magyar sörpiacból 30 százalékos a részesedése. A cég mintegy hárommilliárd forintért vásárol a magyar mezőgazdaság által termelt alapanyagot.

Joris Huijsmans, a Heineken Hungária Zrt. vezérigazgatója korábban arról beszélt: a cég életében mindig megkülönböztetett helyen szerepelt Magyarország, a 120 éve alapított soproni üzem pedig mára az ország legnagyobb kibocsátású sörgyára lett.

 

Megemlítette: az üzem bekerült azon legjobbjaik közé, amelyek gyárthatják a Heineken márkát. A termelése és logisztikai kapacitása alapján ez a kilencedik legnagyobb üzemük, amelyből a régió hat államába szállít az országban mintegy 550 embert foglalkoztató társaság. Úgy vélte, nyitott és kedvező üzleti környezetre találtak itt.

Pálfalvi Márta vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgató azt hangsúlyozta: a múlt évben a belföldi piacon csökkent a sörfogyasztás. A jövedéki adó emelése miatt pedig az olcsóbb, a gazdaságos árkategóriájú sörök nyertek teret a prémium kategóriákkal szemben. Így a belföldi piac értéke csökkent – hívta fel a figyelmet. A pénzügyi igazgató hozzátette: a Heineken Hungária többek között azért is tudta növelni tavaly az árbevételét, mert egy új, gazdaságos árkategóriába tartozó terméket vezetett be a piacra az előző évben, és ezt a terméket márkaként kezelte.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.