Megnyílt Budapest második cng-kútja

A főváros hamarosan üzembe helyezi a nemrég vásárolt három tucat cng-autóbuszt.

NT
2014. 04. 04. 13:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hozzátette: az unió támogatja az üzemanyag elterjesztését, jogszabályokkal is segíti majd. A tárca szintén elkötelezett a tisztább üzemanyag mellett, hiszen a napokban hirdette meg a cng-autóbusz-pályázatot 1,6 milliárd forint támogatással. A pályázaton személyszállítási közszolgáltatást végző állami és önkormányzati szervezetek vehetnek részt – mondta a helyettes államtitkár.

Szeneczey Balázs főpolgármester helyettes beszédében kiemelte, hogy a főváros hamarosan üzembe helyezi a nemrég vásárolt három tucat földgázhajtású autóbuszt, bár azokat nem itt, hanem a telephelyükön töltik. A most átadott kút teljesítménye 500 köbméter óránként, így alkalmas teherautók és buszok töltésére is.

Koncz László, a Főgáz Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy 2011-ben, a Kőbányai úton nyitották meg az első cng-töltőállomást, amelynek a teljesítménye 260 köbméter óránként. Erre az üzletágra hozták létre a Főgáz CNG Kft-t. A mostani kút az ENI Hungária Zrt.-vel kötött megállapodás alapján a Budaörsi út végén lévő Agip kútnál üzemel.

A vezérigazgató beszélt arról is, hogy a fővárosban másfél ezer cng-hajtású jármű közlekedik, ezek évi 1,5 tonnával csökkentik a levegőbe kerülő szilárd részecskék mennyiségét. Miután ezzel a hajtással mintegy 350 kilométer a járművek hatótávolsága a vidéki kúthálózat kiépítése nélkül a további terjedés korlátozott lesz. Ehhez állami segítséget javasolt a vezérigazgató.

Az üzletpolitikáról szólva Koncz László kiemelte, hogy 2011 óta nem emelték a sűrített földgáz árát. A most átadott kúton 345 forintba kerül kilogrammonként.

Az átadáson bemutatták a kúthoz tartozó gázsűrítő berendezést, amelyet egy konténerben helyeztek el. A hálózati 6 barról 250 bar nyomásúra sűríti a berendezés a földgázt, amely 220 baron kerül a járművek tankjaiba. A konténer ára 75-80 millió forint.

A világon mintegy 13 millió cng-hajtású jármű közlekedik. Németországban például 92 ezer járművet 720 kút szolgál ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.