Tranzitközpont lesz Debrecen

Menetrend szerinti áruszállító irányvonatok kötik össze augusztustól Debrecent Európa nagy kikötőivel.

KG
2014. 04. 10. 20:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 550 méter hosszú konténerszállító szerelvény heti két alkalommal közlekedik majd Debrecen és Bécs, illetve Bécsen keresztül a nagy nyugat-európai kikötők: Hamburg, Rotterdam és Koper között – mondta Herdon István, az Elhozzuk a tengert Debrecenbe címmel, a helyi repülőtéren megtartott logisztikai napon.

A Xanga által koordinált logisztikai feladatokra alakult konzorcium egy mozdonyt és 30 konténerszállító vagont bérel a menetrendszerű áruszállítások lebonyolítására – fűzte hozzá a vezérigazgató, megjegyezve, hogy a szállítókapacitás 70 százalékát már lekötötték.

Herdon István emlékeztetett rá, hogy a kockázati tőkebefektető és ipari ingatlanfejlesztő Xanga cégcsoport harmadik alkalommal rendezett nyílt napot a debreceni nemzetközi repülőtéren, az általuk fejlesztett trimodális logisztikai központban.

A központ nemcsak a város és környezete, hanem a határon átnyúló régió logisztikai kiszolgálása szempontjából is meghatározó szerepet tölthet be a jövőben. A bázis három közlekedési és szállítási módot egyesít: a közút mellett a schengeni normáknak megfelelő nemzetközi repülőtér által biztosított légi szállítást, valamint az országos vasúthálózathoz csatlakozó, a Xanga csoport által a közelmúltban felújított és üzembe helyezett iparvágány révén a vasúti szállítást is – magyarázta Herdon István.

A szakember szerint az elkövetkező években és évtizedben mind hazai, mind pedig nemzetközi viszonylatban várható, hogy a közúti áruszállítás jelentős része átkerül a vasútra, ami a vasúti terminálok kapacitásának bővítését, illetve új terminálok létesítését igényli.

A debreceni trimodális központ fejlesztés alatt álló terminálja lehetőséget biztosít majd arra, hogy a tengeren a kontinensre érkező áruk konténervonatokkal közvetlenül Debrecenbe érkezzenek és az újonnan kialakított terminálban rakják át teherautókra, illetve fordított irányban a régióból közúton érkező rakomány Debrecenből vasúti konténerekben közvetlenül jusson el a tengeri kikötőkbe – fűzte hozzá.

A várost és a régiót a tengeri kikötőkkel összekötő új debreceni vasúti konténerterminált magában foglaló EConn (Eastern Connect) projekt megvalósításában és üzemeltetésében kulcsszerepet kapnak a hazai magán- és állami vasúttársaságok, az IntegRail és a GYSEV is – jelezte Herdon István, hozzátéve: az új vasúti terminál nagymértékben hozzájárul a régióban már működő vállalatok versenyképességének növekedéséhez, új cégek betelepüléséhez, elősegítve ezzel Debrecen és a régió további gazdasági fejlődését, új munkahelyek létrehozását.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.