Az 550 méter hosszú konténerszállító szerelvény heti két alkalommal közlekedik majd Debrecen és Bécs, illetve Bécsen keresztül a nagy nyugat-európai kikötők: Hamburg, Rotterdam és Koper között – mondta Herdon István, az Elhozzuk a tengert Debrecenbe címmel, a helyi repülőtéren megtartott logisztikai napon.
A Xanga által koordinált logisztikai feladatokra alakult konzorcium egy mozdonyt és 30 konténerszállító vagont bérel a menetrendszerű áruszállítások lebonyolítására – fűzte hozzá a vezérigazgató, megjegyezve, hogy a szállítókapacitás 70 százalékát már lekötötték.
Herdon István emlékeztetett rá, hogy a kockázati tőkebefektető és ipari ingatlanfejlesztő Xanga cégcsoport harmadik alkalommal rendezett nyílt napot a debreceni nemzetközi repülőtéren, az általuk fejlesztett trimodális logisztikai központban.
A központ nemcsak a város és környezete, hanem a határon átnyúló régió logisztikai kiszolgálása szempontjából is meghatározó szerepet tölthet be a jövőben. A bázis három közlekedési és szállítási módot egyesít: a közút mellett a schengeni normáknak megfelelő nemzetközi repülőtér által biztosított légi szállítást, valamint az országos vasúthálózathoz csatlakozó, a Xanga csoport által a közelmúltban felújított és üzembe helyezett iparvágány révén a vasúti szállítást is – magyarázta Herdon István.
A szakember szerint az elkövetkező években és évtizedben mind hazai, mind pedig nemzetközi viszonylatban várható, hogy a közúti áruszállítás jelentős része átkerül a vasútra, ami a vasúti terminálok kapacitásának bővítését, illetve új terminálok létesítését igényli.
A debreceni trimodális központ fejlesztés alatt álló terminálja lehetőséget biztosít majd arra, hogy a tengeren a kontinensre érkező áruk konténervonatokkal közvetlenül Debrecenbe érkezzenek és az újonnan kialakított terminálban rakják át teherautókra, illetve fordított irányban a régióból közúton érkező rakomány Debrecenből vasúti konténerekben közvetlenül jusson el a tengeri kikötőkbe – fűzte hozzá.
A várost és a régiót a tengeri kikötőkkel összekötő új debreceni vasúti konténerterminált magában foglaló EConn (Eastern Connect) projekt megvalósításában és üzemeltetésében kulcsszerepet kapnak a hazai magán- és állami vasúttársaságok, az IntegRail és a GYSEV is – jelezte Herdon István, hozzátéve: az új vasúti terminál nagymértékben hozzájárul a régióban már működő vállalatok versenyképességének növekedéséhez, új cégek betelepüléséhez, elősegítve ezzel Debrecen és a régió további gazdasági fejlődését, új munkahelyek létrehozását.