A pénzügyi igazgató 2013-at a felfutás évének nevezte, mert 109 ezer autó készült el a kecskeméti gyárban, ahol az év végén 3200 magyar dolgozót foglalkoztattak. Hozzátette: a gyárban már több mint 3500-an dolgoznak, a CLA iránti megnövekedett kereslet miatt május 5-én beindult a harmadik műszak. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy 2014-ben 145 ezer személygépkocsi gyártását tervezik.
Ekkehard Philipp kiemelte, hogy 2013 volt a Mercedes–Benz életében a legjobb év Magyarországon, amelyből Kecskemét városa is jól profitált, mert 5 millió euró helyi adót utalt át a német cég. Fontosnak nevezte, hogy a több mint 800 millió eurós beruházás után további 5 millió eurót fordítottak technológiai fejlesztésekre a szerszámgyártásban. Ez tovább növeli a kecskeméti présüzem teljesítményét és szükség esetén a német gyárak termelőeszköz-gyártó területeit is rugalmasan képes támogatni – tette hozzá.
A kecskeméti gyár az első olyan Németországon kívüli Mercedes–Benz gyár, amely saját szerszámgyártással rendelkezik.
Ingo Fröhlich, a Mercedes–Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: 2013-ban a Mercedes–Benz volt a leggyorsabban fejlődő prémiummárka. A cég a világon 270 ezer munkatársat alkalmaz, a világon eladott Mercedes–Benz gépkocsik 10 százaléka Kecskeméten készült el.
Az ügyvezető igazgató kiemelkedőnek nevezte a márka magyarországi értékesítési adatait, mert a vezérképviselet 1587 személyautót értékesített ügyfeleinek, ami 28,6 százalékos növekedés 2012-höz képest. Továbbra is népszerűek maradtak a kompakt és ezen belül a kecskeméti modellek, amelyekből 400 darabot adtak el magyar tulajdonosnak. Adataik szerint 55 ezer regisztrált Mercedes személyautó fut Magyarországon, az átlagéletkoruk 14 év.
A szakember ismertette, hogy a magyarországi vezérképviselet 40,4 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2013-ban, 448 millió forint adót, és 8,7 milliárd forint áfát utalt át a költségvetésnek.
A sajtótájékoztatón bemutatkozott Thomas Geier, a Mercedes–Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, aki Frank Kleint váltotta a gyár élén. Thomas Geier 1985-ben karlsruhei gépészmérnöki tanulmányait követően kezdte karrierjét a Daimler AG-nél.