Csaknem 2 milliárdot kell elkölteni, különben a munkáltatóhoz kerül

A SZÉP-kártya hatja előre a belföldi turizmust.

NT
2014. 05. 29. 17:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Horváth Viktória a XI. országos TDM-konferencián elmondta: az év első négy hónapjában 32 milliárd forintot töltöttek fel a munkáltatók a SZÉP-kártyára, ami 18 százalékos növekedés a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy a 2012-es feltöltésekből még 1,84 milliárd forint van a kártyákon, amit a hét végéig kell elkölteniük a kártyatulajdonosoknak, ellenkező esetben a pénz visszakerül a munkáltatókhoz.

Április végéig 54 170 SZÉP-kártya-elfogadóhelyet tartottak nyilván, s több mint 969 ezer a kártyabirtokosok száma – fűzte hozzá Horváth Viktória.

Beszélt arról is, hogy az első negyedévben a tavalyi 10 százalékot is meghaladó módon, 12 százalékkal nőttek a bruttó szállásdíjbevételek.

A legtöbb vendégéjszakát elért Top 30 vidéki település közül szinte valamennyiben működik turisztikai desztináció menedzsment (TDM) szervezet.

Horváth Viktória bejelentette: hamarosan az új kormány elé kerül a következő tíz évre vonatkozó Nemzeti turizmusfejlesztési koncepció, amelynek elfogadása után születhet meg a turizmustörvény.

Utóbbi megalkotásának támogatását fontos feladatának tekinti a Magyar TDM Szövetség – közölte Semsei Sándor, a szervezet Hajdúszoboszlón megválasztott új elnöke.

Megítélése szerint ma Európában a turizmus versenye a térségek versenye. Nem egy-egy szálloda, fürdő vagy étterem verseng egymással, hanem a térségek kínálata, aminek a törvényi szabályozásban is meg kell jelennie – tette hozzá a szakember.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.