Csepreghy: Fontos területek kapnak elsőbbséget

Kevesebb, de rugalmasabban kezelt uniós forráshoz jut hazánk a közlekedés fejlesztéséhez.

VZ
2014. 05. 29. 6:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csepreghy Nándor a lap csütörtöki cikke szerint elmondta: a kormány stratégiájával összhangban a közlekedési programokban is a gazdaság fejlesztését kell előtérbe helyezni. A kormánynak június 7-ig kell Brüsszelbe eljuttatnia a partnerségi programot, amely a tíz közül az Integrált közlekedésfejlesztési operatív programot (IKOP) is tartalmazza. Ha Brüsszel ezeket jóváhagyja, október közepén megjelenhetnek a pályázatok.

Az unió leginkább azt vizsgálja az operatív programok esetében, hogy azok mennyiben hozhatók összefüggésbe a kormány 2020-ig vállalt célkitűzéseivel – közölte a helyettes államtitkár.

Az IKOP költségvetése – szemben a 2007–2013 közötti Közlekedési operatív program 2000 milliárd forintjával – 1034 milliárd forintot tartalmaz, ehhez viszont hozzájön az Európai hálózatfinanszírozási eszköz (CEF) által lehetővé tett 373 milliárd forint, amit 2016-ig lehet felhasználni vasútfejlesztésre.

Az IKOP négy célterületet határoz meg. A nemzetközi közúti elérhetőség javítására 300 milliárd forint uniós támogatás nyerhető el, a vasúti és vízi elérhetőség javítására pedig 437 milliárd forint. Az elővárosi közlekedés fejlesztése érdekében 258 milliárd forint pályázható, az energiahatékonyság javítására pedig 39 milliárd forint vehető igénybe a közlekedési szektorban – ismerteti az újság.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.