Ennyit kaszált nálunk tavaly a Spar

Az előző évinél 7,6 százalékkal nagyobb, 453,7 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly a Spar Magyarország Kft.

BuL
2014. 05. 20. 12:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A társaság négy új szupermarketet nyitott, emellett két City Spar üzemeltetését kezdte meg, üzlethálózata 2013 végén 401 egységből állt összesen több mint 398 ezer négyzetméter eladótérrel. A cég tovább szélesítette kiskereskedelmi partnerhálózatát, franchise üzleteinek száma az év végére tizenegyre nőtt.

Mintegy 1,5 milliárdos beruházással 1600 négyzetméterrel bővítették a Spar saját húsfeldolgozó üzemét, ahol a gyártókapacitás növelése révén 35 új munkahelyet teremtettek. Az év végén a Spar Magyarország dolgozói létszáma elérte a 12 400-at, ezzel a közlemény szerint a cégrangsorok alapján az ország ötödik legnagyobb foglalkoztatója.

A Spar Magyarország az 1990-ben, a Spar Austria terjeszkedésére létrehozott Aspiag (Austria Spar International AG) tulajdonában van. A svájci központú Aspiag a kilencvenes évek elején Magyarországon, Szlovéniában, Csehországban és Észak-Olaszországban hozott létre Spar-hálózatot, Horvátországban pedig 2005 óta van jelen.

A Spar az idén márciusban jelentette be, hogy Csehországból kivonul, ottani hiper- és szupermarketjeit eladja az osztrák Aholdnak. A cég akkor azt is közölte: a jövőben a magyarországi, szlovéniai és horvátországi piacokra kíván koncentrálni.

A nyilvánosan hozzáférhető adatok szerint a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. 2012-ben 356,6 milliárd forint nettó árbevételt ért el az előző évi 334,9 milliárd után, üzemi vesztesége a 2011-es 19,8 milliárdról 17,1 milliárd forintra csökkent. A cég adózott vesztesége a 2011. évi 34,01 milliárd után 2012-ben 12,8 milliárd forint volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.