Fordulat állt be a kisvállalkozásoknál

A hazai kisvállalkozások a korábbi rövid távú pénzügyi problémák megoldása helyett a beruházást választják.

SZN
2014. 05. 11. 11:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Emlékeztetett arra, hogy a KAVOSZ minden évben országjáráson ismerteti az állami támogatással működő Széchenyi Kártya Program kedvezményes hitellehetőségeit és egyben felméri a vállalkozói igényeket is. Megerősítette: van vállalkozói igény újabb hitelkonstrukciók iránt is a programban. A most zárult roadshow-n minden megyében mintegy ezer vállalkozó vett részt, ahol a KAVOSZ szakemberei felhívták a figyelmet a Széchenyi Kártya Program hat termékének nagyon alacsony nettó kamatára és arra, hogy ezek a konstrukciók a piacon lévő legkedvezőbb finanszírozási lehetőségek között vannak – mondta Krisán László.

Értékelése szerint a fórumokon az látszott, hogy a hazai kisvállalkozások körében a korábbi rövid távú elképzelések helyébe egyre inkább a beruházásban történő gondolkodás lépett, és a vállalkozások többsége már stabilabbnak ítéli meg működését, mint korábban. Ugyanakkor jövőbeni elképzeléseikről még mindig óvatosan fogalmaznak, aminek elsődleges oka, hogy még mindig érinti őket a piac beszűkülése, illetve a likviditáshiány – mondta a KAVOSZ vezérigazgatója.

Krisán László hangsúlyozta, hogy a vállalkozások beruházással kapcsolatos gondolkodásában bekövetkezett kedvező változásban szerepet játszik a Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramja, amelyre az 50 millió forintnál nagyobb hitelkihelyezés a jellemző. Emellett a beruházások finanszírozásában fontos szerepet játszik a 2 százalék nettó kamattal felvehető Széchenyi Kártya Beruházási Hitel konstrukció, amelynél jellemzően 10 millió és 25 millió forint közötti az átlagos hitelkihelyezés, ugyanakkor a mikrovállalkozások hiteligénye jelenleg többnyire 10-14 millió forint 5 évnél rövidebb időre.

A KAVOSZ vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a Széchenyi Kártya Programban megélénkült az érdeklődés az agrárkártya iránt, amelynél 2,5 százalékos jelenleg a nettó kamatszint. A 2010-ben elkészült vidékfejlesztési stratégiában megfogalmazott célt, hogy az agrárszektor súlya növekedjen a gazdaságban, az Agrár Széchenyi Kártya elősegíti, hiszen mostanra elérte az igényelt kártyák száma a 3500-at, és eddig 8,5 milliárd forint hitelt juttattak el az agrárvállalkozásokhoz, és legalább 400 ügylet jelenleg is banki döntésre vár. Az agrárkártyával kihelyezett hitelátlag 6 millió forint, és a hiteligénylők 80 százaléka egyéni vállalkozó, ami magas arány a többi termékkel összehasonlítva – mondta Krisán László.

A vállalkozások kedvezőnek tartották az uniós fejlesztési források igénybe vételére kidolgozott két konstrukciót, az önerőt kiegészítő, illetve a támogatást megelőlegező hitelkonstrukciót, az előbbi 2 százalékos, az utóbbi 1,5 százalékos nettó kamattal vehető jelenleg igénybe, ugyanakkor azt látni kell, hogy ezek iránt az élénkebb érdeklődés őszre várható, amikor a tervek szerint kiírják az új pályázatokat a 2014–2020-as európai uniós fejlesztési ciklusra. A KAVOSZ adatai szerint a 2002-ben indult Széchenyi Kártya Programban eddig több mint 1300 milliárd forint kedvező kamatozású, államilag támogatott hitelt juttattak el a bankok a kis- és középvállalkozásokhoz.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.