A hivatal közleménye szerint a hivatalhoz több fogyasztói jelzés érkezett, amelyek szerint az E.On Energiaszolgáltató Kft. által kibocsátott, 2013. júliust követő részszámlákban az elszámolt mennyiség indokolatlanul eltér az ezt megelőzően kiszámlázott mennyiségektől.
A fogyasztói bejelentések alapján a MEKH fogyasztóvédelmi hatósági eljárást indított, megvizsgálva a szolgáltató részszámlázási gyakorlatát. Megállapították, hogy a társaság megsértette a hivatal által jóváhagyott üzletszabályzatában foglalt egyes rendelkezéseket, emiatt szabták ki a hárommillió forintos bírságot.
Az eset az E.On Energiaszolgáltató Kft. lakossági fogyasztóinak 11 százalékát, több mint 61 ezer felhasználót érintett. Az egész évet tekintve a fogyasztókat anyagi kár nem érte, mivel a részszámlákban elszámolt eltérő mennyiség az elszámoló számlában kiegyenlítődik. A szolgáltató biztosította ügyfelei számára a díjmentes számlakorrekciót – közölte a MEKH.
Németh Szilárd, a rezsicsökkentésért felelős munkacsoport vezetője korábban azt mondta, hogy az energetikai hivatal, mely tavaly mintegy 39 millió forint bírságot szabott ki – idén ennek összege már április elején elérte a 31 milliót – 2014-ben megduplázza, több mint hatvan főre emeli a fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársak számát. Hozzátette: tavaly mintegy ötezer panaszt vizsgáltak ki, többségében a földgázszolgáltatással kapcsolatban.
Kiemelte, a rezsicsökkentés folytatódni fog. A politikus nemzeti érdeknek nevezte, hogy az Európában legolcsóbb energiához jussanak a magyar családok és vállalkozások. Emlékeztetett arra, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2013-ban több mint ezer hatósági eljárást indított, és összesen csaknem 430 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabtak ki, elsősorban a nagy gazdasági erőfölénnyel bíró villamosenergia- és gázszolgáltatókra. A Főgáz ellenőrzése kapcsán elmondta: súlyos fogyasztóvédelmi hibákat nem, de kisebbeket nagy számban talált az energetikai hivatal.