Horvátországban rontják az INA hírnevét

A Mol közleményében szégyenteljesnek nevezte a horvát kormány megbízásából készített tanulmányt.

KG
2014. 05. 13. 18:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az AT&Karney és az Oil & Gas Consulting cégek által készített tanulmányt a Jutarnji list című újság ismertette hétfőn. Eszerint a Mol nem teljesítette az INA-val kötött részvényesi szerződésben vállaltakat, ezért a horvát olajtársaság 6,2 milliárd dollár (csaknem 1400 milliárd forint) veszteséget szenvedett el.

„Ha olyan alapvető tények is nyilvánvalóan tévesek a tanulmányban, mint hogy az INA mennyivel járul hozzá a horvát hazai össztermékhez (GDP) – a tanulmány szerint 9,4 százalékkal, miközben valójában 2-3 százalékkal –, akkor érthető, ha komoly fenntartásaink vannak a jelentés egészének hitelességét illetően” – áll a Molincroatia.com honlapon megjelent közleményben, amelyet Dominic Köfner, a Mol csoport kommunikációs igazgatója jegyez.

A Mol csoport szerint ez egy megrendelésre írt, szégyenteljes dokumentum, amely semmit sem ér egy független bíróság előtt – olvasható a közleményben, amely szerint a horvát gazdasági minisztérium félrevezető számokat közölt a médiával, a Mol szerint azért, hogy „megpróbálja elterelni a figyelmet arról a közelmúltbeli rendeletéről, amellyel 1 milliárd kuna (40 milliárd forint) kárt okozott az INA-nak”.

A közlemény megjegyezte, megkérdőjelezhető a tanulmányt készítő egyik cég vezetőjének, Jasminko Umicevicnek a függetlensége. A Mol arra utalt, hogy Umicevic vezető tisztséget viselt a horvát olajtársaságban az INA privatizációja előtt. „A Mol csoportot nagyon aggasztja, hogy a horvát gazdasági minisztérium rontja az INA jó hírnevét, és politikai számításból gyalázza a horvát olajtársaság 14 ezer dolgozóját” – zárul a közlemény.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.