A projekt keretében kétszer három sávos és leállósávos autópályává bővül a körgyűrű M1-es és M5-ös autópálya közötti szakasza. A határozat melléklete szerint a projekt tartalmazza továbbá a Növény utcai átkötés kialakítását, a Váza utcai csapadékvíz-átemelő bővítését és a 23. kerületi Gyáli-patak mederrendezési munkáit. A projekt eredeti támogatása 97,5 milliárd forint volt, ez növekszik meg most 8 milliárddal. A határozatban a kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy állítsa össze az uniós nagyprojekt módosítási kérelmét, és hozzájárult ahhoz, hogy a tárcavezető az Európai Bizottsággal a módosításról tárgyalásokat kezdeményezzen.
A kabinet múlt év július elején már határozott arról hogy az M0-s e részének egyik 3 kilométeres szakaszán meg kell erősíteni a burkolatot, ami 889 millió forintba kerül. Akkor felhívta a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy állítsa össze az uniós nagyprojekt módosítási kérelmét, és hozzájárult ahhoz, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kezdeményezzen tárgyalásokat az Európai Bizottsággal a módosításról. A kormány ezt a határozatot most visszavonta.
A kormány a másik határozatában hozzájárult az ürömi elágazásnál lévő körforgalmú csomópont építéséhez és a nagyprojekt támogatási szerződésének megkötéséhez. A Budapest–Esztergom-vasútvonal szintbeni kereszteződésének kiváltását szolgáló építkezés nettó 804 millió forintba kerül, ezt adja az EU támogatásként. A 217 millió forintos áfa viszont a Közlekedés operatív program (Közop) hazai társfinanszírozásából származik.