A közlemény szerint az aktív vásárlóréteg többsége a megszokott márka mellett dönt. A 18–59 éves magyar lakosság körében végzett reprezentatív kutatás eredménye szerint a márkahűség, az ár-érték arány mérlegelése és a racionalitás az esetek többségében felülírja a „legolcsóbbat keresem” hozzáállást.
Havi nagy bevásárlást a lakosság 86 százaléka tart, melyek főszereplői továbbra is a nők, de már a férfiak kétharmada is aktívan kiveszi részét ebből a feladatból. Háromból két vásárló lista alapján veszi meg az élelmiszereket, de az árukínálat és az akciók miatt jó néhány árucikkel hajlamosak bővíteni az előzetesen összeírt tételeket.
A bevásárlást végzők 43 százaléka bevallottan sokszor a kedvezmények hatására vásárol meg olyan terméket, amit eredetileg nem tervezett. A kosarakban legnagyobb aránnyal az alapélelmiszerek kapnak helyet, de a 18–29 éves korosztály nagyobb eséllyel egészíti ki ezeket nassolnivalókkal.
A lakosság 56 százaléka jellemzően a bevált márkákat választja a legolcsóbb helyett, mindössze 26 százalék azok aránya, akik vásárlási döntéseiket többnyire az ár alapján hozzák meg.
Az adatok az NRC 2014 februárjában a 18–59 éves hazai lakosság körében készült Omnibusz kutatásából származnak, 1200 fős reprezentatív adatfelvétellel.