Nagyon jól fogynak az okostelefonok és a nagy képernyős tévék

A műszaki termékek értékesítése közel 15 százalékkal nőtt.

HBI
2014. 05. 20. 17:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kutatás szerint a növekedés elsősorban a telekommunikáció, a szórakoztatóelektronika és a háztartási nagygép szektornak köszönhető. A háztartási kisgépek is jó negyedévet zártak, s az információs technológia piaca is erősödött – közölte a GfK.

A telekommunikációs szektor 2013 első negyedévéhez képest 26 százalékkal bővült, főleg az okostelefonok iránti keresletnövekedés miatt. Az első negyedévben az összes eladott készülék 60 százaléka már ilyen volt – áll a közleményben. A nagy képernyős, lapos tv húzta a piacot a szórakoztatóelektronika terén: 2014 első negyedévében a hazai szórakoztatóelektronikai piac 16,2 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, ami 21 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

A felmérés szerint a karácsonyi időszak erőteljes promóciós hatása átnyúlt az idei év első hónapjaira is a háztartási kisgépek piacán. A szektor 20,4 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest. A háztartási nagygép szektor 2014 első három hónapjában folyamatosan emelkedett, 2013 első negyedévéhez képest 19,6 százalékkal bővült a piac.

Az információs technológiai piac az év első negyedévben a tavalyinál mérsékeltebb, 5,5 százalékos értékbeli emelkedést mutatott. A növekedés motorját a tabletek jelentették. A fotó szektorban enyhén csökkenő piacról számolt be az elemzés az első negyedévben, forgalmi értékben 4,1 százalékos mérséklődést mutat az előző év azonos időszakához mérten. A fotó szektoron kívül az irodatechnika is visszaesett: a forgalom 8,5 százalékkal múlta alul 2014 első negyedévében az egy évvel korábbit.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.