Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatójának értékelése szerint a társaság stratégiai célja, hogy a logisztikai piacon továbbra is megőrizze piacvezető pozícióját, a pénzforgalmi szolgáltatói területen pedig növelje jelenlétét. Az új, középtávú stratégiai célok időarányos részét 2013-ban a posta sikeresen teljesítette, ami kulcsfontosságú, hiszen az egyik legnagyobb hazai foglalkoztatóként a Magyar Posta eredményes működése nemzetgazdasági szempontból is kiemelten fontos.
A csomaglogisztikai területen a Magyar Posta továbbra is piacvezető Szarka vezérigazgató tájékoztatása szerint, többek közt az e-kereskedelem fellendülésének köszönhetően a Magyar Posta a logisztikai termékek piacán – beleértve a csomagszállítási üzletágat – 10 százalékos növekedést könyvelt el 2012-höz képest. 2013-ban minden eddigi rekordot megdöntve, a Magyar Posta által kezelt csomagküldemények száma csaknem 11,5 millió darab volt. A csomaglogisztikai területen a Magyar Posta tehát továbbra is piacvezető.
Minőségi mutatói pedig a nemzetközi színtéren is kiemelkedőek, hiszen 2013-as teljesítménye alapján idén tavasszal elnyerte az UPU (Egyetemes Posta Egyesület) arany fokozatú elismerését magas színvonalú EMS szolgáltatásáért (nemzetközi expressz szolgáltatás), ezzel bekerült a világ négy legjobb EMS szolgáltatója közé. A webkereskedők és az online vásárló ügyfelek magas színvonalú kiszolgálása érdekében 2013-ban elindult beruházás eredményeként 2014 májusában a hazai piacon elsőként a Magyar Posta állított üzembe csomagautomatákat, amellyel lépéselőnyre tett szert a versenytársakkal szemben.
A Magyar Posta a liberalizált levélpiacon is megőrizte korábbi pozícióját, a tavalyi évben összesen csaknem 600 millió darab levélküldeményt kezelt. A levéltermékekből fakadó bevétele – a nemzetközi trendhez hasonlóan – néhány százalékkal csökkent. Az ebből eredő bevételkiesés pótlására akvizíciókkal és a szolgáltatási portfólió bővítésével reagált a társaság, például mérőóra-leolvasási és közműszolgáltatók számára nyújtott ügyfélszolgálati tevékenységek ellátásába kezdett. 2013-ban a Magyar Posta Zrt. tulajdont szerzett a Díjbeszedő Holding Zrt.-ben. Az akvizíciónak köszönhetően a nyomdai szegmensben megjelent a román és a moldáv piacokon is.
A készpénz-átutalási megbízás – a csökkenő trend ellenére – továbbra is a legnépszerűbb számlabefizetési szolgáltatás a hazai piacon. A csekkforgalom csökkenésének kompenzálására a társaság új, innovatív fizetési módok megteremtésén dolgozik, illetve részesedést szerzett a Díjnet Zrt.-ben, amely az elektronikus számlafizetési rendszer hazai piacvezető vállalata. A postacsoport így mind a hagyományos, mind az elektronikus csatornák tekintetében a díjbeszedési piac legjelentősebb hazai szereplőjévé vált.
Fontos eredmény a Magyar Posta vezérigazgatója szerint, hogy 2013 őszén megkezdte üzleti tevékenységét a Magyar Posta Befektetési Szolgáltató Zrt. Az általa kínált befektetési szolgáltatások lehetőséget biztosítanak arra, hogy az ügyfelek korszerű értékpapírszámlákon kezeljék megtakarításaikat a postán, és a hagyományos értékpapírok mellett megteremtette a dematerializált állampapírok értékesítésének, illetve egyéb, kedvező befektetési termékek forgalmazásának (Magyar Posta Ingatlan Alap és Magyar Posta Pénzpiaci Alap) lehetőségét is. A társaság a Magyar Posta Biztosító termékeinek forgalmazásában is sikeres volt, az ebből fakadó bevételek 10 százalékos növekedést mutattak.
2013 végén a közvetített pénzügyi termékek forgalmazásának területén – a régi megállapodások megszűnését követően – új, kölcsönös előnyökön alapuló stratégiai megállapodást kötött a Magyar Posta az FHB Bankkal. A fent részletezett megállapodásoknak köszönhetően ismét teljes körű pénzügyi szolgáltatást nyújt a Magyar Posta, hiszen elérhetők a befektetési, a biztosítási, a megtakarítási és a folyószámla termékek is. 2013-ban együttműködés jött létre a Magyar Takarékszövetkezeti Bank, a Szövetkezeti Hitelintézetek Integrációs Szervezete, valamint a Magyar Posta között. A takarékszövetkezeti együttműködés révén Magyarország vezető pénzügyi hálózata jöhet létre. A kiskereskedelmi áruk forgalmazásának területén elkezdődött a termékportfólió áttekintése és a posta tevékenységéhez jobban illő kínálat kialakítása. Ebből a tevékenységéből származó árbevételét szintén növelni tudta a Magyar Posta, annak ellenére, hogy megszűnt a dohányforgalmazási lehetőség.
A társaság stratégiai céljainak elérése érdekében folyamatos innovációra és beruházásokra van szükség, éppen ezért 2013-ban több jelentős beruházást is elindított, végrehajtott a Magyar Posta. Több posta felújítása megtörtént, köztük az ország legnagyobb forgalmú fiókja, a Budapest 62-es posta (a Nyugati pályaudvarnál) is megújult, továbbá csaknem 100 posta akadálymentesítése is megtörtént. Uniós forrásból 40 kistelepülés postáján Agora pontok jöttek létre, amelyek lehetőséget biztosítanak a postai szolgáltatások igénybevétele mellett egyes államigazgatási ügyek elindítására is.
A fejlesztéseknek köszönhetően ma már a legnagyobb forgalmú posták rendelkeznek ügyfélhívó rendszerrel, mely biztosítja, hogy rugalmasan, a forgalmi igénynek megfelelő létszámmal szolgálják ki az ügyfeleket, ezzel csökkentve a várakozási időt. Jelentős mértékben bővült az IT alapinfrastruktúra, valamint több mint 2300 online pénztárgép beszerzése történt meg.
A logisztikai üzletág fejlesztése a Magyar Posta stratégiai célja, ezért a beruházások terén is kiemelt helyen szerepel. 2013-ban elkezdték a csomagszállítási üzletág járműflottájának megújítását, 300 gépkocsi cseréje történt meg, illetve minden postai gépjárműbe GPS-alapú gépjárműkövető rendszer került. A kézbesítők biztonsága érdekében tavaly megtörtént a kézbesítők segélyhívóval történő ellátása, amely az őket érő esetleges támadások, bármilyen segítséget igénylő esemény során lehetővé teszi a hatékony védelmet és a gyors segítségnyújtást.