A Gate One, a három közép- és kelet-európai funkcionális légtérblokk (a Baltic FAB, a Danube FAB és a FAB CE) teljes légterét lefedő, 11 ország léginavigációs szolgálatait tömörítő stratégiai szövetség a múlt héten Budapesten tartotta soros tanácskozását. A szövetség hét tagja (Magyarország, a Cseh Köztársaság, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Szlovákia, Románia, valamint Szlovénia légiforgalmi irányító szervezetei) szerint aggályos lenne, ha az Európai Bizottság által az európai légiforgalmi szolgáltatási rendszer modernizálására létrehozott K+F-projekt (a SESAR) bevezetése során a régió kis és közepes méretű léginavigációs szolgálatai kimaradnának a projekt menedzseléséből (a Gate One további négy tagja már biztosította részvételét a programban).
A Gate One tagjai szerint elengedhetetlenül fontos, hogy a SESAR vezetésében való részvétel lehetősége minden szereplő számára mind jogilag, mind pedig a gyakorlatban is biztosítva legyen. A Gate One tagjainak meggyőződése, hogy saját érdek-képviseleti szervezetük, a CANSO brüsszeli irodája a gyorsan változó európai légiforgalmi irányítási környezetre való tekintettel kiegyensúlyozottabban, az érdekeket határozottabban képviselve és hatékonyabban kell, hogy működjön. Erről a tanácskozáson nyílt légkörű egyeztetés folyt a CANSO európai ügyekért felelős igazgatójával.