„Részt kell venni a légi irányítás európai reformjában”

11 ország légi navigációs szolgálatait tömörítő stratégiai szövetség a múlt héten Budapesten tartotta soros tanácskozását.

KA
2014. 05. 21. 20:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Gate One, a három közép- és kelet-európai funkcionális légtérblokk (a Baltic FAB, a Danube FAB és a FAB CE) teljes légterét lefedő, 11 ország léginavigációs szolgálatait tömörítő stratégiai szövetség a múlt héten Budapesten tartotta soros tanácskozását. A szövetség hét tagja (Magyarország, a Cseh Köztársaság, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Szlovákia, Románia, valamint Szlovénia légiforgalmi irányító szervezetei) szerint aggályos lenne, ha az Európai Bizottság által az európai légiforgalmi szolgáltatási rendszer modernizálására létrehozott K+F-projekt (a SESAR) bevezetése során a régió kis és közepes méretű léginavigációs szolgálatai kimaradnának a projekt menedzseléséből (a Gate One további négy tagja már biztosította részvételét a programban).

A Gate One tagjai szerint elengedhetetlenül fontos, hogy a SESAR vezetésében való részvétel lehetősége minden szereplő számára mind jogilag, mind pedig a gyakorlatban is biztosítva legyen. A Gate One tagjainak meggyőződése, hogy saját érdek-képviseleti szervezetük, a CANSO brüsszeli irodája a gyorsan változó európai légiforgalmi irányítási környezetre való tekintettel kiegyensúlyozottabban, az érdekeket határozottabban képviselve és hatékonyabban kell, hogy működjön. Erről a tanácskozáson nyílt légkörű egyeztetés folyt a CANSO európai ügyekért felelős igazgatójával.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.