A megfelelő tájékoztatás hiánya, a túl széles körű adatkezelés (például az adósok egészségügyi állapotának rögzítése) és harmadik fél, általában az adós szomszédainak bevonása miatt 14 millió forint bírsággal sújtotta a Creditexpress Kft.-t és Zrt.-t a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH). A német tulajdonú követeléskezeléssel foglalkozó cégeket a hatóság kötelezte: hagyjanak fel jogellenes magatartásukkal, többek között töröljék az adósnak nem minősülő harmadik személyekről és az adósok egészségi állapotáról gyűjtött adatokat.
A Creditexpressnek széles a megbízói köre: távközlési cégek, pénzügyi szolgáltatók, közüzemi cégek, könyv- és lapkiadók, valamint parkolási társaságok. Közülük két vállalatot, egy közszolgáltatót, a GDF SUEZ Energia Magyarország Zrt.-t, illetve a Tarsago Magyarország Kft.-t is elmarasztalta a hatóság. Utóbbinak noha például arra sincs törvényi felhatalmazása, hogy követelésbehajtókat bízzon meg, ha adósai nem fizetnek, mégis megbízta a Creditexpresst. A két cég ötmillió forint bírságot kapott.
A NAIH feltárta, hogy az adósságkezelők és megbízóik külön megállapodást is kötöttek, ami arról szólt, hogy nemcsak az adósok tartozását és annak törvényes kamatát hajthatják be, hanem egyéb díjakat is felszámolhatnak. Ezeket a többnyire adminisztrációs, illetve ügyvédi költségeket tüntették fel a behajtók, ami rendszerint az ő markukat ütötte.
Részletek a csütörtöki Magyar Nemzetben.