Újra nőtt az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma

Ez Európában az egyik legjelentősebb javulás.

NT
2014. 05. 26. 21:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nielsen negyedévenként közzétett európai elemzése szerint értékben a magyar forgalom 3,5 százalékkal nőtt, ami Európában az egyik legjelentősebb javulás. Az élelmiszerek, a háztartási vegyi áruk és a kozmetikumok fogyasztói átlagára 1,9 százalékkal emelkedett.

Legutóbb 2011 negyedik negyedévében nőtt a bolti eladás mennyisége Magyarországon, 1,4 százalékkal. Utána a mélypont a 2012. évi negyedik negyedév volt, mínusz 4,6 százalékkal.

Az első negyedév kedvező forgalmi adatai igazolják azt a piaci tapasztalatot, amely szerint ha a fogyasztói bizalom változik, akkor két negyedévig tart, míg hatása tükröződik az eladásokban. Magyarországon tavaly a második negyedévi 41 pont után a harmadikban 45, a negyedikben pedig 51 pontot ért el az index – ismerteti a közlemény.

Az idén az első negyedévben 54 pontra nőtt a fogyasztók bizalmi indexe. Ez az index összegzi a fogyasztók véleményét a személyes pénzügyi helyzetük és a munkahelyek kilátásairól, valamint vásárlási hajlandóságukról.

A huszonegy vizsgált európai országban átlagosan újra kevesebbet adtak el az első negyedévben, mint tavaly január–márciusban, mennyiségben 0,6 százalékos a csökkenés. Az unió öt nagy piaca közül háromban, az Egyesült Királyságban, Németországban és Olaszországban negatív a trend. Mennyiségben a legkedvezőbb mutatókat a török, a francia, a norvég és a belga piac érte el – idézi a közlemény Jean-Jacques Vandenheedet, a Nielsen európai kiskereskedelmi tanácsadási igazgatóját.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.