Varga: Már nem a válságkezelés a feladat

Kiszámítható gazdaságpolitikával lehet meggyőzni a külföldi befektetőket.

NT
2014. 05. 09. 12:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világ 170 országában jelen lévő BT Magyarországon működő európai szolgáltató központjában a következő 12 hónapban további 150-200 magasan képzett fiatal munkaerő kezdi meg a munkát. A BT budapesti és debreceni irodáiban dolgozó szakemberek több mint háromezer nemzetközi ügyfelet szolgálnak ki, közöttük a világ vezető multinacionális vállalatait is, egyebek között ügyfélmenedzsment, pénzügyi és üzleti adminisztrációs szolgáltatások széles skálájával.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a tájékoztatón kiemelte, hogy a BT létszámbővítése a szolgáltató szektorban valósult meg, amely a magyar gazdaság egyik kiemelt ágazata. A nemzetközi nagyvállalatok közel 80 szolgáltató központot működtetnek hazánkban és mintegy 30 ezer munkavállalót alkalmaznak.

A kormány gazdaságpolitikai és munkahely-teremtési céljaihoz jól illeszkedik a vállalatnak az a törekvése, hogy egyre több magas hozzáadott értékű szolgáltatást nyújt Magyarországról és bővíti a magasan képzett foglalkoztatottak számát – mondta a miniszter. Megjegyezte, hogy a PwC és az AmCham közös tanulmánya szerint a magyarországi szolgáltató központok fejlődése olyan gazdasági sikertörténet, ami eddig még nem kapott kellő nyilvánosságot.

A miniszter kiemelte: a külföldi befektetők számára hosszú távú döntések meghozatalához fontos a gazdaságpolitika kiszámíthatósága. Magyarországon a feladat már nem a válságkezelés, hanem a kiegyensúlyozott növekedés támogatása, a kormány célja a fegyelmezett költségvetési politika folytatása, az adósság leépítése és a növekedés támogatása – tette hozzá.

Rogier Bronsgeest, a BT Globális Ügyfélmenedzsment elnöke szólt arról, hogy a BT a világ egyik vezető globális hálózati szolgáltatója, amely több mint 170 országban és számos ipari ágazatban a legnagyobb cégek és kormányzati szervezetek ezreit szolgálja ki. A cég kínálata kiterjed a nagy teljesítményű hálózati és felhőalapú szolgáltatásokon túl az egységes kommunikációs platformra szabott, valamint a mobilitási, továbbá a legfejlettebb biztonsági szolgáltatásokra is.

A közel egy évtizede alapított európai központ mára a cég nemzetközi működésének fontos stratégiai bázisa lett. „Magyarország kiváló üzleti helyszín számunkra, hiszen itt magasan képzett, több nyelven beszélő, innovatív munkaerő áll rendelkezésünkre”– fogalmazott.

Jonathan Knott, Nagy-Britannia magyarországi nagykövete elmondta, hogy az Európai Unióban a legnagyobb kihasználatlan potenciált a magyar–brit kereskedelmi kapcsolatokban látja. Ennek megváltoztatása érdekében kapcsolatépítő programot készülnek indítani kis- és középvállalatok számára egymás megismertetésére és a magyarországi lehetőségek bemutatására. Bátorítani kívánják a brit nemzetközi nagyvállalatokat is nagyobb magyarországi szerepvállalásra. Hozzátette: az egyik legjobb példa, amit a brit vállalatoknak fel tud mutatni, az a British Telecom sikeres magyarországi vállalkozása.

A British Telecom európai szolgáltató központjában a munkavállalók 93 százaléka magyar, több mint 85 százalékuk felsőfokú végzettséggel rendelkezik, átlagéletkoruk 30 év alatt van, általában több mint két idegen nyelven beszélnek felsőfokú szinten.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.