A világ 170 országában jelen lévő BT Magyarországon működő európai szolgáltató központjában a következő 12 hónapban további 150-200 magasan képzett fiatal munkaerő kezdi meg a munkát. A BT budapesti és debreceni irodáiban dolgozó szakemberek több mint háromezer nemzetközi ügyfelet szolgálnak ki, közöttük a világ vezető multinacionális vállalatait is, egyebek között ügyfélmenedzsment, pénzügyi és üzleti adminisztrációs szolgáltatások széles skálájával.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a tájékoztatón kiemelte, hogy a BT létszámbővítése a szolgáltató szektorban valósult meg, amely a magyar gazdaság egyik kiemelt ágazata. A nemzetközi nagyvállalatok közel 80 szolgáltató központot működtetnek hazánkban és mintegy 30 ezer munkavállalót alkalmaznak.
A kormány gazdaságpolitikai és munkahely-teremtési céljaihoz jól illeszkedik a vállalatnak az a törekvése, hogy egyre több magas hozzáadott értékű szolgáltatást nyújt Magyarországról és bővíti a magasan képzett foglalkoztatottak számát – mondta a miniszter. Megjegyezte, hogy a PwC és az AmCham közös tanulmánya szerint a magyarországi szolgáltató központok fejlődése olyan gazdasági sikertörténet, ami eddig még nem kapott kellő nyilvánosságot.
A miniszter kiemelte: a külföldi befektetők számára hosszú távú döntések meghozatalához fontos a gazdaságpolitika kiszámíthatósága. Magyarországon a feladat már nem a válságkezelés, hanem a kiegyensúlyozott növekedés támogatása, a kormány célja a fegyelmezett költségvetési politika folytatása, az adósság leépítése és a növekedés támogatása – tette hozzá.
Rogier Bronsgeest, a BT Globális Ügyfélmenedzsment elnöke szólt arról, hogy a BT a világ egyik vezető globális hálózati szolgáltatója, amely több mint 170 országban és számos ipari ágazatban a legnagyobb cégek és kormányzati szervezetek ezreit szolgálja ki. A cég kínálata kiterjed a nagy teljesítményű hálózati és felhőalapú szolgáltatásokon túl az egységes kommunikációs platformra szabott, valamint a mobilitási, továbbá a legfejlettebb biztonsági szolgáltatásokra is.
A közel egy évtizede alapított európai központ mára a cég nemzetközi működésének fontos stratégiai bázisa lett. „Magyarország kiváló üzleti helyszín számunkra, hiszen itt magasan képzett, több nyelven beszélő, innovatív munkaerő áll rendelkezésünkre”– fogalmazott.
Jonathan Knott, Nagy-Britannia magyarországi nagykövete elmondta, hogy az Európai Unióban a legnagyobb kihasználatlan potenciált a magyar–brit kereskedelmi kapcsolatokban látja. Ennek megváltoztatása érdekében kapcsolatépítő programot készülnek indítani kis- és középvállalatok számára egymás megismertetésére és a magyarországi lehetőségek bemutatására. Bátorítani kívánják a brit nemzetközi nagyvállalatokat is nagyobb magyarországi szerepvállalásra. Hozzátette: az egyik legjobb példa, amit a brit vállalatoknak fel tud mutatni, az a British Telecom sikeres magyarországi vállalkozása.
A British Telecom európai szolgáltató központjában a munkavállalók 93 százaléka magyar, több mint 85 százalékuk felsőfokú végzettséggel rendelkezik, átlagéletkoruk 30 év alatt van, általában több mint két idegen nyelven beszélnek felsőfokú szinten.