Akár sokba is kerülhet az ingyenhitel

A vendéglátók kivetítővel és italakciókkal csábítják a focirajongókat a vb ideje alatt.

Thurzó Katalin–Hajdú Péter
2014. 06. 12. 4:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem csupán a futballrajongóknak lesz mozgalmas az elkövetkező néhány hét, hanem a kereskedők és vendéglősök számára is. A ma kezdődő világbajnoki mérkőzéssorozat ugyanis a korábbi tapasztalatok alapján komoly forgalomnövekedést hozhat egyes szolgáltatóknak, különösen az akciókat szervező áruházaknak.
– Ha nem akarunk kellemetlen meglepetést szerezni magunknak, alaposan nézzük meg, mi is szerepel az áruház által kínált ingyenhitel-szerződésben – mondta el a Magyar Nemzetnek a BankRáció.hu elemzője. Gergely Péter szerint nem minden nullaszázalékos hitel költségmentes valójában. A legegyszerűbb, ha a havi törlesztőrészleteket összeadjuk, s ha annak összege éppen annyi, mint az árcédulán szereplő összeg, akkor valóban ingyen van a hitel. Sok esetben azonban csak a kamat nulla százalék, s mellette 10-12 százalékos kezelési költséget is felszámolnak.

De akkor sem biztos, hogy valóban olcsón vásárol az ember, ha nullaszázalékos thm-mel kínálják a tévét. Nem ritka ugyanis, hogy a termék árába már előre beépítették az engedményt. Ezért érdemes internetes ár-összehasonlítókban megnézni, pontosan mennyiért lehet hozzájutni másutt a termékhez. Sok esetben az árengedménnyel, ingyenhitellel kínált tévé áránál 10-15 százalékkal olcsóbban hozzájuthat az ember, igaz, ez esetben egy összegben ki kell fizetni. Arra is érdemes figyelni, hogy bármennyire is kívánatosnak tűnik a kínált termék, nem érdemes régi típusú készüléket vásárolni, s olyat sem, amihez rövid garanciaidőt adnak. A legjobb, ha az ember addig keresgél, amíg nem talál olyan kereskedőt, aki hároméves garanciát ad. A tévékészülékek javítása ugyanis igen drága, néhány nagyobb javítás többe kerül, mint egy új készülék.

De nemcsak a tévék, műszaki cikkek iránti kereslet nő meg ebben az időszakban, hanem megugrik az alkoholos italok, üdítők értékesítése, illetve az élelmiszerek, valamint a sporteszközök, játékok eladása is. Nem csupán az áruházláncok, a kisebb kereskedők egy rétege is kihasználja a vásárlók elkötelezettségét egy-egy csapat iránt. Főként a hipermarketekben, a piacokon, utcai árusoknál, webáruházakban bukkant fel mostanában a brazíliai sporteseményhez köthető ruhák és ajándéktárgyak árusítása.

További részletek a Magyar Nemzet csütörtöki számában

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.