Nem csupán a futballrajongóknak lesz mozgalmas az elkövetkező néhány hét, hanem a kereskedők és vendéglősök számára is. A ma kezdődő világbajnoki mérkőzéssorozat ugyanis a korábbi tapasztalatok alapján komoly forgalomnövekedést hozhat egyes szolgáltatóknak, különösen az akciókat szervező áruházaknak.
– Ha nem akarunk kellemetlen meglepetést szerezni magunknak, alaposan nézzük meg, mi is szerepel az áruház által kínált ingyenhitel-szerződésben – mondta el a Magyar Nemzetnek a BankRáció.hu elemzője. Gergely Péter szerint nem minden nullaszázalékos hitel költségmentes valójában. A legegyszerűbb, ha a havi törlesztőrészleteket összeadjuk, s ha annak összege éppen annyi, mint az árcédulán szereplő összeg, akkor valóban ingyen van a hitel. Sok esetben azonban csak a kamat nulla százalék, s mellette 10-12 százalékos kezelési költséget is felszámolnak.
De akkor sem biztos, hogy valóban olcsón vásárol az ember, ha nullaszázalékos thm-mel kínálják a tévét. Nem ritka ugyanis, hogy a termék árába már előre beépítették az engedményt. Ezért érdemes internetes ár-összehasonlítókban megnézni, pontosan mennyiért lehet hozzájutni másutt a termékhez. Sok esetben az árengedménnyel, ingyenhitellel kínált tévé áránál 10-15 százalékkal olcsóbban hozzájuthat az ember, igaz, ez esetben egy összegben ki kell fizetni. Arra is érdemes figyelni, hogy bármennyire is kívánatosnak tűnik a kínált termék, nem érdemes régi típusú készüléket vásárolni, s olyat sem, amihez rövid garanciaidőt adnak. A legjobb, ha az ember addig keresgél, amíg nem talál olyan kereskedőt, aki hároméves garanciát ad. A tévékészülékek javítása ugyanis igen drága, néhány nagyobb javítás többe kerül, mint egy új készülék.
De nemcsak a tévék, műszaki cikkek iránti kereslet nő meg ebben az időszakban, hanem megugrik az alkoholos italok, üdítők értékesítése, illetve az élelmiszerek, valamint a sporteszközök, játékok eladása is. Nem csupán az áruházláncok, a kisebb kereskedők egy rétege is kihasználja a vásárlók elkötelezettségét egy-egy csapat iránt. Főként a hipermarketekben, a piacokon, utcai árusoknál, webáruházakban bukkant fel mostanában a brazíliai sporteseményhez köthető ruhák és ajándéktárgyak árusítása.
További részletek a Magyar Nemzet csütörtöki számában