Így lesz hatékonyabb a Volán

Év végére lezárul a Volánok regionális összeolvadása, ezer új busz jön – mondta a nemzeti fejlesztési miniszter.

VZ
2014. 06. 22. 7:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tárcavezető elmondta, hogy a 2012-ben elfogadott személyszállítási törvény kiszámítható jogszabályi környezetet teremtett, a hosszú távú közszolgáltatási szerződések tavalyi aláírásával a közösségi közlekedés finanszírozása tervezhető keretek között zajlik.

Az év végéig befejeződik a Volán társaságok régiós szintű összeolvadása, amely hatékonyabb működést és színvonalasabb utaskiszolgálást eredményez.

Seszták Miklós emlékeztetett arra, hogy a 24 állami tulajdonban lévő Volán vállalatot 7 regionális cégbe szervezik. A tavaly megkezdett átalakítás célja, hogy a társaságok működési hatékonysága a már ma is észlelhető javulást folytatva növekedjen.

2015. januártól évente 4-5 milliárd forint megtakarítás érhető el a korábbiakhoz képest, a többlet a szolgáltatások színvonalának emelésére fordítható. A létrejövő új régiós társasági működési forma még inkább elő fogja segíteni a hatékony gazdálkodást és az utazási igények kielégítését a járatok menetrendjének, útvonalának, csatlakozásainak jobb megszervezésével – tette hozzá a miniszter.

A járműbeszerzések ütemezéséről kifejtette, hogy a következő években mintegy ezer új busz fogalomba állítása válik szükségessé, amelyhez a Magyar Fejlesztési Bank 150 milliárd forintra növelt keretösszegű Közösségi közlekedésfejlesztési finanszírozási programjában elérhető hitelek biztosítanak forrást.

A MÁV-Starttal és a GYSEV-vel tavaly tíz évre kötött közszolgáltatási szerződések alapján a vasúti személyszállítási szolgáltatások bevételekkel nem fedezett költségtérítési igénye 2014-ben 146,8 milliárd forint lesz, szemben a 2011. évi 166 milliárd forinttal. A MÁV-csoport adósságállománya a 2010-es 300 milliárdról mára 220 milliárd forintra csökkent – ismertette a vasúti személyszállítás átalakításának eddigi eredményeit a tárcavezető. A következő években a MÁV-csoporton belül folytatódik a működési és üzemviteli folyamatok korszerűsítése, a járműpark megújítása és a szolgáltatási színvonal erősítése.

A miniszter a vasúti és közúti személyszállításban tekintetében a következő évek feladatként fogalmazta meg a jegyrendszer korszerűsítését, az elektronikus fizetési módok alkalmazhatóságának kiterjesztését. A szolgáltatási színvonal növelése keretében kiemelt jelentősége van az utastájékoztatási rendszerek átfogó megújításának, további intermodális csomópontok létrehozásának, fejlesztésének az átszállókapcsolatok javítása érdekében. Meg kell vizsgálni a zéró emissziós járművek bevonását a közösségi közlekedésbe, nagyobb hangsúlyt kell kapnia az egyenlő esélyű hozzáférésnek, a fizikai és infokommunikációs akadálymentesítésnek – fejtette ki a Seszták Miklós.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.