Itt tankolják majd a BKV CNG-buszait

Átadták a Főgáz Zrt. BKV-buszok tankolására kialakított sűrített földgáz töltőállomását.

BL
2014. 06. 25. 19:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes az ünnepségen a környezetkímélő közlekedés fontosságát hangsúlyozva elmondta, hogy folyamatosan újítják meg a főváros buszparkját, ebben a ciklusban 300 új, és 200 jó állapotú, 4-8 év közötti járművet szereztek be, köztük Dijon városából 37 darab sűrített földgáz meghajtású buszt is, és hamarosan érkezik a szelektív hulladékgyűjtési projektben 60, ugyancsak CNG típusú jármű.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a földgázüzemű buszok a dél-pesti vonalon közlekednek, és a BKV újabb CNG-buszok beszerzésére írt ki tendert.

Hizó Ferenc, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkára az ünnepségen a klímavédelem fontosságára rámutatva felhívta a figyelmet arra, hogy az ország más városaiban is közlekednek sűrített földgázzal járművek. Kijelentette: a kormány támogatja a környezetbarát közlekedési módokat.

Koncz László, a Főgáz Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek elmondta, hogy 80-90 millió forint között alakul egy CNG-töltőállomás beruházási költsége, eddig Budapesten két nyilvános sűrített gáz töltőállomást alakítottak ki – a Kőbányai úton és a Budaörsi úton – a most átadottat megelőzően.

A nyilvános CNG-kutak beruházása 1-2 év alatt megtérül, ezért a Főgáz szeretné a harmadik és a negyedik töltőállomás építését is előkészíteni, hogy ez év végére, jövő év elejére legalább négy nyilvános sűrített földgáz töltőállomás legyen Budapesten. Reményeik szerint pedig a BKV-buszoknak kialakított töltőállomáson tankolnak majd hamarosan a szelektív hulladékgyűjtéshez használt CNG-járművek is – tette hozzá a Főgáz vezérigazgatója.

Vitézy Dávid az MTI-nek elmondta: az első néhány CNG-jármű március végén állt forgalomba a fővárosban. Az eddigiek alapján kedvezőek az üzemeltetési tapasztalatok, nem volt meghibásodás, megbízhatóan közlekedő járműveket sikerült beszerezni.

A gázüzemeltetés tapasztalatai is pozitívak. A járművek kisebb üzemeltetési költséggel közlekednek, lényegesen kisebb kibocsátási értékkel, ezért érdemes ebben a technológiában, illetve más megoldásokban is gondolkodni. Ősszel 25 darab elektromos-dízel kombinált hibrid busz érkezik, amelyek szintén környezetbarátak – mondta Vitézy Dávid.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.