Itt tankolják majd a BKV CNG-buszait

Átadták a Főgáz Zrt. BKV-buszok tankolására kialakított sűrített földgáz töltőállomását.

BL
2014. 06. 25. 19:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes az ünnepségen a környezetkímélő közlekedés fontosságát hangsúlyozva elmondta, hogy folyamatosan újítják meg a főváros buszparkját, ebben a ciklusban 300 új, és 200 jó állapotú, 4-8 év közötti járművet szereztek be, köztük Dijon városából 37 darab sűrített földgáz meghajtású buszt is, és hamarosan érkezik a szelektív hulladékgyűjtési projektben 60, ugyancsak CNG típusú jármű.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a földgázüzemű buszok a dél-pesti vonalon közlekednek, és a BKV újabb CNG-buszok beszerzésére írt ki tendert.

Hizó Ferenc, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkára az ünnepségen a klímavédelem fontosságára rámutatva felhívta a figyelmet arra, hogy az ország más városaiban is közlekednek sűrített földgázzal járművek. Kijelentette: a kormány támogatja a környezetbarát közlekedési módokat.

Koncz László, a Főgáz Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek elmondta, hogy 80-90 millió forint között alakul egy CNG-töltőállomás beruházási költsége, eddig Budapesten két nyilvános sűrített gáz töltőállomást alakítottak ki – a Kőbányai úton és a Budaörsi úton – a most átadottat megelőzően.

A nyilvános CNG-kutak beruházása 1-2 év alatt megtérül, ezért a Főgáz szeretné a harmadik és a negyedik töltőállomás építését is előkészíteni, hogy ez év végére, jövő év elejére legalább négy nyilvános sűrített földgáz töltőállomás legyen Budapesten. Reményeik szerint pedig a BKV-buszoknak kialakított töltőállomáson tankolnak majd hamarosan a szelektív hulladékgyűjtéshez használt CNG-járművek is – tette hozzá a Főgáz vezérigazgatója.

Vitézy Dávid az MTI-nek elmondta: az első néhány CNG-jármű március végén állt forgalomba a fővárosban. Az eddigiek alapján kedvezőek az üzemeltetési tapasztalatok, nem volt meghibásodás, megbízhatóan közlekedő járműveket sikerült beszerezni.

A gázüzemeltetés tapasztalatai is pozitívak. A járművek kisebb üzemeltetési költséggel közlekednek, lényegesen kisebb kibocsátási értékkel, ezért érdemes ebben a technológiában, illetve más megoldásokban is gondolkodni. Ősszel 25 darab elektromos-dízel kombinált hibrid busz érkezik, amelyek szintén környezetbarátak – mondta Vitézy Dávid.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.