A közlemény szerint a spanyol Construcciones y Auxiliary de Ferrocarriles S.A. (CAF) által gyártandó villamosok rekordgyorsasággal, negyven nap alatt megkapták az előzetes típusengedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH). „Így az új villamosok szállításának gyorsításában és a maximális uniós források felhasználásában ismét jelenetős előrelépést tettünk” – fűzték hozzá.
A BKK szerint az új, alacsonypadlós villamos prototípus járműveinek gyártása hamarosan megindulhat, ráadásul tesztelésük és az utolsó tíz jármű elkészítése Magyarországon, Dunakeszin történik majd a kormány és a CAF közötti stratégiai megállapodásnak köszönhetően. Az új járművek az uniós támogatásból megújuló villamosvonalakon – az 1-esen és a 3-ason –, valamint a rövidesen épülő budai fonódó villamos vonalain – a 19-esen és a 61-esen – közlekednek majd. A beruházást az EU Kohéziós Alapja, a magyar kormány és a fővárosi önkormányzat finanszírozza, a rendelkezésre álló összes forrás 43 milliárd forint – olvasható a közleményben.
A budapesti villamos- és trolibusz-járműfejlesztés projekt a főváros kiemelt közlekedésfejlesztési, járműbeszerzési beruházása, amelynek kedvezményezettje a BKK. A projektben összesen 47 villamost, valamint 24 trolibuszt szereznek be, valamennyi jármű alacsonypadlós lesz. A 47 új villamosból 35 jármű 34-36 méter hosszú, 12 kocsi pedig 54-56 méter hosszú lesz. Közölték azt is, hogy ha újabb forrás áll rendelkezésre, további 77 villamos lehívására biztosít lehetőséget a szerződés, és tovább folytatható a villamosok járműállománya fejlesztése, a hazai ipar közreműködésével.