Kétszer két sávon Szombathely felé

Megindult a forgalom az új Szombathely–Vát szakaszon, a 9,2 kilométer hosszú szakasz gyorsforgalmi paraméterekkel épült.

BLM
2014. 06. 28. 12:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyorsforgalmi út Szombathely és Vát között kétszer két sávon, 6,2 kilométeren új nyomvonalon, 3 kilométeren pedig Szombathely–Zanat térségében melléépítéssel készült. Az új szakasz a már korábban elkészült váti elkerülőhöz csatlakozik.

A fejlesztés során egy új, külön szintű csomópontot alakítottak ki a 86-os út és a 8446-os összekötő út keresztezésében, amelyet már 2013. december 20-án megnyitottak a forgalom előtt. A meglévő zanati felüljáró Csorna felőli részének átépítése és szélesítése is a beruházás része. Az útszakaszon öt felüljáró és vadvédő kerítés is épült.

A közlemény szerint Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője ismertette: az új szakaszt 60 kilométer/órás sebességkorlátozás mellett szombattól használhatják az autósok. A teljes szakaszon – 110 kilométer/órás sebességgel – július 24-étől lehet majd közlekedni. A köztes időszakban a kivitelezőnek el kell végeznie Zanatnál a 86-os út korrekcióját, valamint az új szakasz kezdő és végszelvényének befejező útépítési munkálatait.

A 86-os és a 85-ös út gyorsforgalmi úttá fejlesztése minden szakaszon folyamatban van. A több mint 90 kilométer hosszú M85–M86 Győr–Csorna–Szombathely gyorsforgalmi úton 2016 nyarán már végig 110 kilométeres óránkénti sebességgel haladhatnak majd a közlekedők.

A NIF szerint a fejlesztés hatására biztonságosabb, gyorsabb lesz a közlekedés, növekszik a térség versenyképessége, javul a megközelíthetőség, a települések mentesülnek a tranzitforgalom alól. A gyorsforgalmi út az Európai Unió regionális hálózatának részeként kapcsolatot teremt Ausztria, valamint Budapest és tovább, Kelet-Európa irányába.

A kivitelezést a Szombathely MK 86 Konzorcium végzi, több mint 7 milliárd forint értékben. A projekt az Új Széchenyi Terv részeként a Közlekedés Operatív Program (Közop) keretében valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.