Kevesebbet engednek az árból a kereskedők

Javult a ruházati ipar piaca, kisebb lesz a szezonvégi árzuhanás az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint.

VZ
2014. 06. 30. 11:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az OKSZ hétfői közleménye szerint a kisebb kiárusítási hullám oka a ruházati piac helyzetének javulása.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a ruházati termékek vásárlásának értéke 2012-ben 405 milliárd forint volt, míg 2013-ban 423 milliárd, azaz változatlan áron számítva 5 százalékkal növekedett a ruházati kereskedők bevétele.

A korábbi években a nyári hónapokban, július–augusztusban 30-32 milliárd forintot költöttek ruházati termékekre a vásárlók, 2013-ban 34-35 milliárd forintot, 2014-ben pedig további emelkedés várható az év első időszakának eredménye alapján.

A jelentés szerint az idei első negyedévben 14 százalékkal nőtt a költekezés a ruházati piacon, áprilisban pedig a tendencia folytatódott, átlag felett, 12 százalékkal bővült a piac. A ruházati piac a kiskereskedelem mintegy 6 százalékát adja.

Az OKSZ közleménye szerint a ruházati kereskedelem megugrásában feltehetőleg szerepet játszik az online pénztárgéprendszer is, emiatt azonban akciók nem maradnak el.

A szövetség kiemeli, hogy a leárazások során csak a kereskedő által kiválasztott termékekre vonatkozik az árengedmény és nem a teljes portfólióra. A leárazás időszakáról, a kiárusításra kínált termékekről és az akció mértékéről a kereskedő szabadon dönthet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.