Egy lájk húsz forintba kerül

A közösségi portálon hirdető cégeknek most már jócskán a zsebükbe kell nyúlniuk, ha követőket akarnak elérni.

Horváth Attila
2014. 07. 28. 3:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Facebook, a világ egyik legnagyobb közösségi oldala 2009-ben indult magyarországi hódító útjára, és a következő négy évben töretlenül növekedett iránta az érdeklődés. Mára körülbelül 3, 8 millió aktív felhasználója van hazánkban, a világon pedig közel 1,2 milliárdot jegyez belőlük a statisztika.

– A felhasználók számának növekedése a magyar cégeket is gyorsan a Facebookra csábította, tízezres nagyságrendben vannak fenn, és keresik a kapcsolatokat követőikkel és célcsoportjukkal – mondta Gombos Zsolt, az Online Marketing Akadémia alapítója a témával foglalkozó előadásán. A közösségi médiával foglalkozó szakember szerint ugyanakkor az utóbbi másfél évben a cégek lelkesedése érezhetően lankadt. Az Online Marketing Akadémia ügyfelei között készített felmérés szerint a Facebook üzleti oldalt működtető cégek csaknem 50 százaléka bizonytalan abban, hogy érdemes-e erre a hirdetési lehetőségre további összegeket költeni.

Ennek legfőbb oka pedig a Facebook szabályainak folyamatos változása, ami kedvezőtlenül érintette az üzleti oldalakat. A korábban már pénzt és időt nem kímélve létrehozott követőtábor ingyenes elérését ugyanis az elmúlt másfél évben a Facebook drasztikusan korlátozta. Tehát a cégek kedvelőik egy részét ma már csak bizonyos mértékű díjazás fejében érhetik el.

– Egy üzleti oldalon az ingyen elért felhasználók száma jó esetben is már csak 5-20 százalék között mozog. A maradék 80-95 százalékot csak pénzért lehet elérni, tehát a Facebook mint ingyenes közösségimédia-marketingeszköz mára már illúzió – fejtette ki Gombos Zsolt. Elmondta, nehéz megállapítani, hogy egy-egy reklám vagy Facebook-kampány mennyibe kerül majd a hirdető cégnek, ráadásul a megtérülést is igen nehéz számokban kifejezni.

További részletek a Magyar Nemzet hétfői számában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.