A Facebook, a világ egyik legnagyobb közösségi oldala 2009-ben indult magyarországi hódító útjára, és a következő négy évben töretlenül növekedett iránta az érdeklődés. Mára körülbelül 3, 8 millió aktív felhasználója van hazánkban, a világon pedig közel 1,2 milliárdot jegyez belőlük a statisztika.
– A felhasználók számának növekedése a magyar cégeket is gyorsan a Facebookra csábította, tízezres nagyságrendben vannak fenn, és keresik a kapcsolatokat követőikkel és célcsoportjukkal – mondta Gombos Zsolt, az Online Marketing Akadémia alapítója a témával foglalkozó előadásán. A közösségi médiával foglalkozó szakember szerint ugyanakkor az utóbbi másfél évben a cégek lelkesedése érezhetően lankadt. Az Online Marketing Akadémia ügyfelei között készített felmérés szerint a Facebook üzleti oldalt működtető cégek csaknem 50 százaléka bizonytalan abban, hogy érdemes-e erre a hirdetési lehetőségre további összegeket költeni.
Ennek legfőbb oka pedig a Facebook szabályainak folyamatos változása, ami kedvezőtlenül érintette az üzleti oldalakat. A korábban már pénzt és időt nem kímélve létrehozott követőtábor ingyenes elérését ugyanis az elmúlt másfél évben a Facebook drasztikusan korlátozta. Tehát a cégek kedvelőik egy részét ma már csak bizonyos mértékű díjazás fejében érhetik el.
– Egy üzleti oldalon az ingyen elért felhasználók száma jó esetben is már csak 5-20 százalék között mozog. A maradék 80-95 százalékot csak pénzért lehet elérni, tehát a Facebook mint ingyenes közösségimédia-marketingeszköz mára már illúzió – fejtette ki Gombos Zsolt. Elmondta, nehéz megállapítani, hogy egy-egy reklám vagy Facebook-kampány mennyibe kerül majd a hirdető cégnek, ráadásul a megtérülést is igen nehéz számokban kifejezni.
További részletek a Magyar Nemzet hétfői számában.