Fidesz: A vasút stratégiai erőforrásunk

A vasút a magyar gazdaság és lakosság számára egyaránt fontos – mondta Nyitrai Zsolt.

VZ
2014. 07. 12. 8:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyitrai Zsolt hangsúlyozta, hogy a vasút a magyar gazdaság és lakosság számára egyaránt fontos, mert az állampolgárok mobilitása mellett a hazai ipar működését és az országon átmenő tranzitforgalmat is biztosítja.

Soha nem látott vasútfejlesztés fejeződött be a GYSEV Sopron–Szombathely–Szentgotthárd-vasútvonalán 50 milliárd forintból, nemrég pedig átadták az első új, korszerű Stadler Flirt motorvonatot, amelyet 41 társa követ majd a sorban.

Emlékeztetett arra, hogy az elmúlt években több vasútvonalszakasz, állomás és vasúti kocsi megújult, ami nemcsak az utazási színvonalat, hanem a vasúti dolgozók munkakörülményeit is javítja. Arra is felhívta a figyelmet, hogy az ágazat dolgozóit a kormány a lehetőségeihez mérten mindig támogatta, és ötmilliárd forint biztosításával rendezte a 2010 előtti kormányok „gyalázatos adósságait” is. Nyitrai utalt arra, hogy július elsejétől 2,4 százalékos alapbéremelésben részesül az ágazat 35 ezer dolgozója, emellett márciusban minden érintett dolgozó további egyszeri kifizetést kapott.

A politikus közölte, sikerült a 2010-ben átvett, súlyos adóssággal küzdő MÁV 300 milliárdos adósságállományát 60 milliárd forinttal csökkenteni, mindezt úgy, hogy a korábbi gyakorlattal ellentétben nem volt csoportos létszámleépítés az ágazatban.

A vasúti közlekedés fejlesztését és színvonalának további emelését kiemelt nemzeti célként kezeli a kormány, s azt tűzték ki, hogy az ágazat még hatékonyabban működjön, még jobban fejlődjön, ami egyaránt válik majd az utasok és a vasúti dolgozók javára – írta a Fidesz társadalmi kapcsolatokért felelős igazgatója.

A kabinet továbbra is kulcsszerepet szán a vasútnak, és ezzel szeretné növelni Magyarország versenyképességét – mondta pénteken Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter Budapesten. A tárcavezető hangsúlyozta: a közösségi közlekedés újraszervezésének – amit a kormány 2010-ben elhatározott – már látszanak az eredményei, de ahhoz, hogy még több utast lehessen visszacsábítani a vasútra, tovább kell növelni a szolgáltatás színvonalát, „közös erővel fel kell építenünk a jövő vasúti közlekedését”. Seszták Miklós bejelentette, hogy „minden sajtóhíreszteléssel ellentétben” továbbra is számít Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatójának munkájára.

 

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.