Fidesz: A vasút stratégiai erőforrásunk

A vasút a magyar gazdaság és lakosság számára egyaránt fontos – mondta Nyitrai Zsolt.

VZ
2014. 07. 12. 8:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyitrai Zsolt hangsúlyozta, hogy a vasút a magyar gazdaság és lakosság számára egyaránt fontos, mert az állampolgárok mobilitása mellett a hazai ipar működését és az országon átmenő tranzitforgalmat is biztosítja.

Soha nem látott vasútfejlesztés fejeződött be a GYSEV Sopron–Szombathely–Szentgotthárd-vasútvonalán 50 milliárd forintból, nemrég pedig átadták az első új, korszerű Stadler Flirt motorvonatot, amelyet 41 társa követ majd a sorban.

Emlékeztetett arra, hogy az elmúlt években több vasútvonalszakasz, állomás és vasúti kocsi megújult, ami nemcsak az utazási színvonalat, hanem a vasúti dolgozók munkakörülményeit is javítja. Arra is felhívta a figyelmet, hogy az ágazat dolgozóit a kormány a lehetőségeihez mérten mindig támogatta, és ötmilliárd forint biztosításával rendezte a 2010 előtti kormányok „gyalázatos adósságait” is. Nyitrai utalt arra, hogy július elsejétől 2,4 százalékos alapbéremelésben részesül az ágazat 35 ezer dolgozója, emellett márciusban minden érintett dolgozó további egyszeri kifizetést kapott.

A politikus közölte, sikerült a 2010-ben átvett, súlyos adóssággal küzdő MÁV 300 milliárdos adósságállományát 60 milliárd forinttal csökkenteni, mindezt úgy, hogy a korábbi gyakorlattal ellentétben nem volt csoportos létszámleépítés az ágazatban.

A vasúti közlekedés fejlesztését és színvonalának további emelését kiemelt nemzeti célként kezeli a kormány, s azt tűzték ki, hogy az ágazat még hatékonyabban működjön, még jobban fejlődjön, ami egyaránt válik majd az utasok és a vasúti dolgozók javára – írta a Fidesz társadalmi kapcsolatokért felelős igazgatója.

A kabinet továbbra is kulcsszerepet szán a vasútnak, és ezzel szeretné növelni Magyarország versenyképességét – mondta pénteken Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter Budapesten. A tárcavezető hangsúlyozta: a közösségi közlekedés újraszervezésének – amit a kormány 2010-ben elhatározott – már látszanak az eredményei, de ahhoz, hogy még több utast lehessen visszacsábítani a vasútra, tovább kell növelni a szolgáltatás színvonalát, „közös erővel fel kell építenünk a jövő vasúti közlekedését”. Seszták Miklós bejelentette, hogy „minden sajtóhíreszteléssel ellentétben” továbbra is számít Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatójának munkájára.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.