Nyitrai Zsolt hangsúlyozta, hogy a vasút a magyar gazdaság és lakosság számára egyaránt fontos, mert az állampolgárok mobilitása mellett a hazai ipar működését és az országon átmenő tranzitforgalmat is biztosítja.
Soha nem látott vasútfejlesztés fejeződött be a GYSEV Sopron–Szombathely–Szentgotthárd-vasútvonalán 50 milliárd forintból, nemrég pedig átadták az első új, korszerű Stadler Flirt motorvonatot, amelyet 41 társa követ majd a sorban.
Emlékeztetett arra, hogy az elmúlt években több vasútvonalszakasz, állomás és vasúti kocsi megújult, ami nemcsak az utazási színvonalat, hanem a vasúti dolgozók munkakörülményeit is javítja. Arra is felhívta a figyelmet, hogy az ágazat dolgozóit a kormány a lehetőségeihez mérten mindig támogatta, és ötmilliárd forint biztosításával rendezte a 2010 előtti kormányok „gyalázatos adósságait” is. Nyitrai utalt arra, hogy július elsejétől 2,4 százalékos alapbéremelésben részesül az ágazat 35 ezer dolgozója, emellett márciusban minden érintett dolgozó további egyszeri kifizetést kapott.
A politikus közölte, sikerült a 2010-ben átvett, súlyos adóssággal küzdő MÁV 300 milliárdos adósságállományát 60 milliárd forinttal csökkenteni, mindezt úgy, hogy a korábbi gyakorlattal ellentétben nem volt csoportos létszámleépítés az ágazatban.
A vasúti közlekedés fejlesztését és színvonalának további emelését kiemelt nemzeti célként kezeli a kormány, s azt tűzték ki, hogy az ágazat még hatékonyabban működjön, még jobban fejlődjön, ami egyaránt válik majd az utasok és a vasúti dolgozók javára – írta a Fidesz társadalmi kapcsolatokért felelős igazgatója.
A kabinet továbbra is kulcsszerepet szán a vasútnak, és ezzel szeretné növelni Magyarország versenyképességét – mondta pénteken Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter Budapesten. A tárcavezető hangsúlyozta: a közösségi közlekedés újraszervezésének – amit a kormány 2010-ben elhatározott – már látszanak az eredményei, de ahhoz, hogy még több utast lehessen visszacsábítani a vasútra, tovább kell növelni a szolgáltatás színvonalát, „közös erővel fel kell építenünk a jövő vasúti közlekedését”. Seszták Miklós bejelentette, hogy „minden sajtóhíreszteléssel ellentétben” továbbra is számít Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatójának munkájára.