Vámos György kifejtette: a leárazás időszakáról, a kiárusításra kínált termékekről és az akció mértékéről a kereskedő szabadon dönthet, ezért az egyedi termékeket árusító, a piacon monopolhelyzetben lévő üzletek várhatóan csak a nyár végén akcióznak majd.
A ruházati piac helyzetének javulása szintén csökkenti az árengedmény szükségszerűségét, hiszen a megnövekedett kereslet miatt a kereskedők felesleges készletei csökkentek, nincs kényszer mielőbbi kisöprésükre – mondta a főtitkár. Hozzátette: a ruházati kereskedelem megugrásának oka a reáljövedelmek emelkedése, az elmaradt vásárlások pótlása, illetve feltehetően szerepet játszik a növekedésben a netes pénztárgéprendszer piactisztító hatása is.
A Központi Statisztikai Hivatal korábban közölt adatai szerint az idei első negyedévben 14 százalékkal nőtt a költés a ruházati piacon, áprilisban pedig a tendencia folytatódott, átlag felett, 12 százalékkal bővült a piac.
A korábbi években, a nyári hónapokban, július–augusztusban 30-32 milliárd forintot költöttek ruházati termékekre a vásárlók, 2013-ban 34-35 milliárd forintot, 2014-ben pedig további emelkedés várható az év első időszakának eredménye alapján.