A lapnak Szijjártó Péter, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára elmondta, hogy a remények szerint még idén megállapodás születhet a járat indításáról. Borkai Zsolt győri polgármester a lapnak azt hangsúlyozta: a fapadosforgalom beindításához új utasterminálra van szükség, a több százmilliós beruházáshoz „az állami szerepvállalás is kihagyhatatlan”.
A kibővített, Boeing 737 és Airbus 320 típusú gépek indítására és fogadására alkalmas péri repülőteret mintegy 6,6 millió euróból bővítették ki. Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár az átadón arról beszélt, „Északnyugat-Magyarország fejlődése a bizonyíték az újraiparosítási politika sikerére”. Emlékeztetett arra: a 2010-es kormányalakítás idején „Magyarország a szakadék szélén állt”, az akkor meghozott döntés alapján pedig arra helyezték a hangsúlyt, hogy hazánk Európa termelési központjává alakítva a válságból erősebben kerüljön ki, mint amilyen a krízis kitörésekor volt.
A korábbi tájékoztatás szerint a péri repülőtéren a fejlesztés részeként 1450-ről 2030 méteresre hosszabbították a 30 méter széles kifutópályát, amelynek két végén 100-100 méter biztonsági sávot építettek. A gurulóutat 10,5-ről 15 méteresre szélesítették, új leszállórendszert építettek ki, bővítették a reptér pályakarbantartó és kiszolgálókapacitását, valamint hangárt és előteret kapott a légikikötő.
Az építési munkálatok becsült költsége 4,17, a landolási rendszeré pedig 1,4 millió euró volt. Az előrejelzés szerint a kiszolgálólétesítmények 580 ezer euróba kerülhetnek, a szükséges berendezések beszerzése pedig 500 ezer eurót igényelhet.