A GVH közleményében ismerteti: a vállalkozás 2012. november 1. és november 30. között kgfb-szolgáltatásainak népszerűsítése során azt állította, hogy a következő évben már csak sokkal drágábban lehet biztosítót váltani, azonban nem nyújtott be olyan bizonyítékot, amely igazolta volna ezt az állítását. A hivatal megállapítása szerint a jövőbeni árakra vonatkozóan nem lehet kategorikus állítást megfogalmazni, hiszen egy versengő piacon sohasem zárható ki az, hogy egy versenytárs vagy új piacra lépő nem megy versenytársai ára alá.
A cég a hirdetésekben arra hívta fel továbbá a fogyasztók figyelmét, hogy az „igazán jó ajánlatokat” és az „igazán olcsó kötelezőt” a Netrisk.hu honlapján találja meg. A vállalkozás a GVH szerint ebben az esetben sem igazolta állításának megalapozottságát.
A hivatal megítélése szerint mindkét állításnak az az üzenete a fogyasztók számára, hogy a versenytársakhoz képest jobb ajánlatokat talál a fogyasztó a Netrisknél, így ezek piacelsőségi állításoknak minősülnek.
A Netrisk azt állította, hogy minden ajánlat elérhető a honlapján, azonban a vállalkozás nem közvetíthette valamennyi, a magyar piacon elérhető biztosítást. Ennek értelmében a legalacsonyabb árra vonatkozó piacelsőségi állítása sem megalapozott, ugyanis lehetséges, hogy a fogyasztók a Netrisken keresztül nem elérhető kedvezményekkel nagyobb kedvezményben részesültek volna – állapította meg a hivatal.
A GVH szerint a cég tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért ötvenmillió forintos bírságot szabott ki rá. A versenyhatóság súlyosító tényezőként értékelte, hogy a Netrisk az intenzív reklámkampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérte, valamint hogy korábban hasonló jogsértést állapított meg a vállalkozással szemben.
Sebestyén László, a társaság vezérigazgatója az MTI-nek azt mondta, szokatlanul magasnak tartják a kiszabott büntetés mértékét, jelenleg elemzik a határozatban foglaltakat, és ezt követően várhatóan felülvizsgálati kérelemmel fordulnak a bírósághoz.
A hivatal most meghozott határozata a cég 2012-es novemberi kötelezőkampányban használt egyes marketingüzeneteit érinti. Ezekben az üzenetekben – az elmúlt évekhez hasonlóan – a Netrisk.hu igyekezett az érintett ügyfelek figyelmét felhívni a kötelezőbiztosítás váltásának lehetőségére. A GVH alapvetően az ebben a kampányban használt egyes üzenetek tartalmát kifogásolta, közölte Sebestyén László.