Majdnem duplaannyi autót hoztak be, mint tavaly ilyenkor

Az év előrehaladtával érezhetően egyre lassuló növekedést mutatnak a számok.

MD
2014. 08. 12. 11:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt hónapokban egyre gyakrabban járt 310 forint felett az euró árfolyama, és úgy tűnik, ez a szint már érezhető korlátot állít a használtautó-import növekedése elé.

A portál közleménye idézi Fodor Lászlót, a Használtautó.hu marketingvezetőjét, aki rámutatott: az elmúlt három hónapban a behozatal növekedésének mértéke 34-37 százalék között mozgott, szemben a korábban megszokott 50 százalék feletti szinttel. Hozzátette: ez trendforduló jele lehet, mert míg korábban sem a vagyonszerzési illeték idei kiterjesztése az import használt autókra, sem a 280-as szintről fokozatosan dráguló euró nem tudta visszafogni a behozatal bővülését, a mostani, tartósan 310 forint felett beálló árfolyamszint már érezhető küszöbértéket jelent.

Nőtt az importautók életkora is: immár 60 százalékuk legalább 10 éves, amikor bekerül az országba, míg 2013 elején ugyanez az arány még 54 százalék volt. Az öregebb autók több műszaki probléma felmerülését valószínűsítik, ráadásul a fő importforrásnak számító országokban, például Németországban sem ismeretlen az óratekerések gyakorlata – jegyzi meg a közlemény. Kérdés, hogy mindezek miatt később a vásárlók hány százalékának kell majd kényszerűen ismét a zsebébe nyúlnia, hogy a korral járó meghibásodás vagy az elmaradt karbantartási lépések miatt jelentkező hibákat orvosolja.

A Használtautó.hu szerint a kedvezőtlen árfolyamváltozás másik következménye a prémiummárkák arányának lassú csökkenése. Míg tavaly a Volkswagen után még a BMW volt a második leggyakrabban behozott autómárka 11 százalék feletti részesedésével, a helyét idén a 2013-ban még a negyedik helyen szereplő Ford vette át. Az Audi aránya jelentősebben, 8,3 százalékról 7,6 százalékra, míg a Mercedesé minimálisan, 7,1-ről 7 százalékra csökkent.

Darabszámot tekintve továbbra is valamennyi vezető márka behozatala nőtt, a növekedés elsősorban az átlagnál idősebb, 12–18 éves autók esetében jelentős. Ebben a körben az elmúlt évben bő másfélszeresére, 10-ről 16 százalékra nőtt a külföldről frissen behozottként meghirdetett példányok aránya – olvasható a közleményben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.